معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز در خصوص نحوه بازپرداخت بدهی شهرداری به بانک ملت و چگونگی خروج از لیست سیاه بانکی کشور توضیحی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳ 03 August 2022

مهدی آذربایجانی در شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی اهواز که امروز (۱۲ مردادماه) برگزار شد، در خصوص لایحه دو فوریتی دریافت ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از بانک شهر به منظور تسویه حساب با بانک ملت، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۴ شهرداری اهواز وامی به مبلغ ۱۶ میلیون دلار از بانک ملت دریافت کرد که در پی تسویه نشدن این وام در زمان مقرر و همچنین لزوم بازپرداخت به صورت دلاری، این عدد و جرایم آن در سال ۱۴۰۱ به ۴۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این مساله موجب قرار گرفتن شهرداری اهواز در فهرست سیاه بانکی شد و شهرداری دیگر اجازه گرفتن تسهیلات بانکی و سایر تسهیلات مالی از جمله انتشار اوراق مشارکت را نداشت. البته در صورت تعیین تکلیف این مساله بانک ملت، با تعهد به بانک مرکزی ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را تا پایان خردادماه می‌گیریم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با بانک ملت به منظور تبدیل بدهی دلاری به ریال، گفت: در مرحله اول، بانک ملت با شرایطی ۵۰ درصد از جرایم را تخفیف داد. در مرحله بعدی با کمک بی‌سابقه، ۱۰۰ میلیارد تومان تخفیف داده شد که در مجموع به رقمی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان رسید. در حال حاضر بانک شهر موافقت کرده با یک وام سرمایه در گردش، این وام را تسویه کند تا از این به بعد شهرداری بدهکار ریالی بانک شهر باشد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱، ۴۰۰ میلیارد تومان برای اخذ تسهیلات پیش‌بینی شده است، افزود: به دلیل اینکه این کارها زمان‌بر است، این لایحه به صورت دوفوریتی به شورای شهر اهواز ارائه شده است تا وام ۲۵۰ میلیارد تومانی به صورت سرمایه در گردش یک ساله و با نرخ ۱۸ درصد از بانک شهر گرفته شود.

آذربایجانی گفت: دولت نیز در بودجه، ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در بخش قطار شهری اهواز، بازآفرینی بافت فرسوده شهری و اتوبوسرانی در نظر گرفته است که تاکنون شهر اهواز از دریافت این اوراق بی‌بهره بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد اصل و سود این اوراق را دولت پرداخت می‌کند، دریافت این اوراق کمک بسیاری به مدیریت شهری است.

در ادامه سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: پیگیری‌های انجام‌شده به منظور بازپرداخت تسهیلات اخذشده این شهرداری از بانک ملت، کار بسیار خوب و بزرگی است و جای تقدیر دارد.

وی افزود: انصافا با این کار بزرگ گره کور شهرداری اهواز باز می‌شود و در سال آینده می‌توان در زمینه گرفتن تسهیلات کمک بزرگی به مدیریت شهری کرد.

به گزارش ایسنا، این لایحه دو فوریتی با رای اعضای شورای شهر اهواز تصویب شد.

برچسب ها: شورای شهر اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار