رئیس هیات اسکیت استان ایلام:
رئیس هیات اسکیت استان ایلام گفت: پیست اسکیت مرکز استان از محدود پیست‌های استاندارد کشور است که اگر این پیست بازسازی و اصلاح شود ما مطمنا می‌توانیم میزبان مسابقات بین المللی، کشوری و میزبان اردوهای تیم ملی در استان باشیم.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ 01 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ قدرت جمشیدیان رئیس هیات اسکیت استان ایلام در مورد وضعیت اسکیت در استان ایلام بیان داشت: در حال حاضر تعداد هیات‌های شهرشتان‌ها از یک هیات به پنج هیات ارتقا پیدا کرده است؛ برای سایر شهرستان‌ها نیز آمادگی برگزاری دوره‌های مربی گری و داوری را داریم و از نظر مالی نیز به آنها کمک خواهیم کرد تا این هیات‌ها در این شهرستان‌ها راه اندازی شود.

وی افزود: برای رشد اسکیت در استان اولویت اول باید روی بحث آموزش باشد و بر همین اساس سه دوره مربیگری و یک دوره کلاس داوری برگزار شد که در همین راستا تعداد مربیان ما از سه مربی به بیش از ۶۰ مربی افزایش پیدا کرد و تعداد داوران هم به بیش از ۲۰ نفر رسید.

رئیس هیات اسکیت استان ایلام در ادامه عنوان کرد: از هر شهرستان ۴ نفر معرفی و در کلاس‌های مربی گری و داوری که به صورت رایگان برگزار می‌شد حضور پیدا کردند؛ ما تنها هیاتی هستیم که به خاطر توسعه ورزش اسکیت تمام کلاس‌های داوری و مربی گری را رایگان برگزار کرده‌ایم.

وی در مورد تعداد ورزشکارن سازمان یافته در استان ایلام گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته ما بیش از ۳۰۰ نفر است که در سال‌های اخیر به خاطر شرایط کرونا  فعالیت ورزش اسکیت کاهش پیدا کرد است اما بعد از گذر از این شرایط تعداد بیمه شدگان ما در حال افزایش است و پیش بینی ما این است که تا پایان سال این عدد به ۷۰۰ نفر برسد.

جمشیدیان در مورد وضعیت پیست اسکیت استان نیز اظهار داشت: پیست اسکیت مرکز استان از محدود پیست‌های استاندارد کشور است و در کشور این چنین پیستی  در دو یا سه استان بیشتر وجود ندارد اما همین پیست نیز دارای نواقصی بوده که مدیر کل ورزش و جوانان قول داده است این نواقص و مشکلات بر طرف و پیست بازسازی شود که اگر این پیست بازسازی و اصلاح شود ما مطمنا می‌توانیم میزبان مسابقات بین المللی، کشوری و میزبان اردوهای تیم ملی در استان باشیم؛ ما در سال ۸۵ تجربه حضور تیم ملی بزرگسالان اقا و خانم کشور را در این پیست داشته‌ایم.

وی در مورد لیگ اسکیت استان نیز مطرح کرد: ما امسال اولین دوره لیگ استان را شروع کردیم  لیگ امسال در سه مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن برگزار و دو مرحله بعدی طی ماه‌های آینده برگزار می‌شوند؛ تیم منتخب استان نیز شناسایی شده است  و به لیگ کشور اعزام می‌شوند.

جمشیدیان در پایان تاکید کرد:  اسکیت استان در دو رشته  فعالیت دارد و قرار است رشته اسکیت برد نیز به رشته‌های ما اضافه شود؛ رشته اسکیت برد تنها رشته اسکیتی است که در المپیاد برتر حضور دارد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار