سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اقلید گفت: سالانه بالغ بر ۶۰ هزار تن کاه و کلش به ارزش بیش از ۱۵۰۰ میلیون ریال از مزارع گندم و جو شهرستان تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ 31 July 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: خدامراد طرفدار با اشاره به این سرمایه با ارزش بعد از برداشت، گفت: کشاورزان با برداشت کاه و کلش تولیدی بخشی از نیاز علوفه‌ای دامداری‌های شهرستان و نیز صنایع مرتبط با کشاورزی از جمله تولید قارچ، کمپوست، صنایع تولید کاغذ را نیز تامین می‌کند.

او گفت: افزایش قیمت علوفه، تک کشتی بودن شهرستان با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی، افزایش آگاهی کشاورزان به نقش ماده آلی و بقایا در خاک کشاورزان را راغب به بسته بندی کاه و کلش تولیدی نموده که با دستگاه‌های بیلر موجود در شهرستان جمع آوری و بسته بندی شده و مابقی بقایا علاوه بر چرای دام به عنوان ماده آلی به خاک برگردانده می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اهمیت خاک و لزوم حفاظت از آن به لزوم افزایش ماده آلی به خاک و حفظ بخشی از بقایا در خاک اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون حفاظت از خاک سوزاندن بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول، به هر دلیلی ممنوع بوده و متخلفین مشمول مجازات می‌شوند.

طرفدار به دامداران توصیه کرد در زمان برداشت نسبت به تامین علوفه مورد نیاز خود با قیمت مناسب اقدام کنند تا با مشکل کمبود علوفه و تامین آن با قیمت بالاتر مواجه نشوند.

برچسب ها: تولید ، کاه و کلش ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار