مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تامین آب شرب با کیفیت موکب‌ها در پایانه‌های مرزی ایران و عراق در دستور کار شرکت آبفای خوزستان قرار دارد و هیچ مشکلی در تامین آب مورد نیاز زائران اربعین در پایانه های مرزی این استان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۵۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ 22 July 2022

به گزارش ایرنا ، محمدرضا کرمی نژاد روز جمعه در نشست مشترک با فرمانده مرزبانی عراق در پایانه چذابه  افزود: باتوجه به گرمای شدید امسال در ایام برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین، تامین آب شرب با کیفیت مورد نیاز زائران حسینی در در پایانه مرزی چذابه درمنطقه عراق در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خط انتقال آب در پایانه مرزی چذابه تکمیل و همچنین تمام پمپ ها و مخازن سرویس و تعمیر شده است ادامه داد: علاوه بر زیرساخت لازم، آب شرب باکیفیت و پایدار برای سرویس دهی به پنج میلیون زائر نیز تامین شده است.

کرمی نژاد بیان کرد: شبکه فاضلاب پایانه مرزی چذابه به منظور جمع آوری پساب تولیدی نیز تکمیل و لایروبی شده و بر این اساس در بخش آب و فاضلاب در ایام اربعین آمادگی لازم ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل خطوط انتقال آب و شبکه فاضلاب مرزهای چذابه و شلمچه هزینه شده است که با اقدام های انجام شده وضعیت این مرزها برای پذیرایی مناسب از زائران اربعین در شرایط پایداری از نظر آب و فاضلاب قرار گرفته است.

کرمی نژاد با اشاره به دغدغه زوار حسینی در خارج از پایانه مرزی ایران در چذابه تصریح کرد: امسال خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه بعد از مرز و در کشور عراق در حال بررسی است.

وی خاطر نشان کرد: امکانات شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای آبرسانی به زائران اربعین حسینی در ایران و عراق بسیج شده است.

پیش بینی می شود اربعین امسال حدود پنج میلیون زائر از ایران در راهپیمایی عظیم اربعین در کشور عراق سفر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار