مدیر کل فرودگاه‌ استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل فرودگاه‌ استان کرمانشاه از تسطیح موانع پروازی ضلع شمالی باند جدید فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی خبر داد و گفت: با اخذ مجوز‌های لازم باند جدید فرودگاه عملیاتی و باند قدیم به منظور بهسازی به پیمانکار تحویل خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴ 20 July 2022

مجتبی بیاتی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص پیشرفت مراحل ترمیم و بهسازی باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی، اظهار کرد: تسطیح موانع پروازی ضلع شمالی باند جدید فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی روبه اتمام است.

وی افزود: با اخذ مجوز‌های لازم از سازمان هواپیمایی کشوری، باند جدید فرودگاه عملیاتی و باند قدیم به منظور بهسازی و ترمیم تحویل پیمانکار خواهد شد.

مدیر کل فرودگاه‌ استان کرمانشاه ادامه داد: باند موقت باعث می‌شود فرودگاه تعطیل نشده و پرواز‌ها در باند جدید نشست و برخاست کنند.

وی با اشاره تصریح کرد: باند اصلی به دلیل فرسودگی دچار مشکل شده و برای ترمیم و بهسازی به پیمانکار تحویل داده می‌شود.

بیاتی تاکید کرد: طی این مدت در برخی از روز‌ها با کاهش تعداد پرواز‌ها حدودا کاهش یک الی دو پرواز مواجه بودیم که امید است با شرایط ایجاد شده و تکمیل مراحل بهسازی باند اصلی پرواز‌ها افزایش یابد.

به گفته مدیر کل فرودگاه استان کرمانشاه، فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی تنها فرودگاه ٢۴ ساعته منطقه است که علاوه بر اعزام و پذیرش مسافران استان، مسافران استان‌های همجوار و کشور عراق هم معمولا در این فرودگاه انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که فرودگاه کرمانشاه مرکزیت منطقه غرب کشور است و با اجرای طرح توسعه امکان فرود تمامی هواپیما‌های پهن پیکر در این فرودگاه فراهم می‌شود.

گفتنی است فرودگاه کرمانشاه ابتدا در محله‌ای به نام مرادآباد که فقط دارای یک باند خاکی بود ساخته شد و سال ۱۳۵۰ به محل کنونی خود در زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار در شمال شرقی شهر کرمانشاه منتقل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار