مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه:
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه از سند دار شدن 59 درصدی واحدهای مسکونی روستایی خبر داد و افزود: در استان کرمانشاه 127 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد، به 78 هزار واحد سند مالکیت واگذار شده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 04 October 2015
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه از سند دار شدن 59 درصدی واحدهای مسکونی روستایی خبر داد و افزود: در استان کرمانشاه 127 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد، به 78 هزار واحد سند مالکیت واگذار شده است.

به گزارش تابناک کرمانشاه، بابک عاطفی صبح امروز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز ملی روستا در محل سالن جلسات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: آنچه که امروز در بحث توسعه روستاها اهمیت دارد جلوگیری ار مهاجرت روستائیان و کمک به تولید ناخالص ملی است.

وی افزود: در دهه چهل حدود 60 درصد از جمعیت کشور را روستائیان تشکیل می دادند که امروزه این نرخ به 30 درصد کاهش یافته است و می طلبد برنامه ریزی در راستای توسعه روستاها بصورت ویژه انجام گیرد.

عاطفی عنوان کرد: در حال حاضر دو هزار و 555 روستای دارای سکنه در استان کرمانشاه وجود دارد که یک هزار و 173 روستای آن بالای 20 خانوار است و بر اساس برنامه پنجم توسعه و تا پایان این برنامه طرح هادی آنها باید تهیه شود.

وی افزود: در 570 روستای استان که معادل 33 درصد روستاهای مذکور است طرح هادی اجرا شده است و 283 روستای باقی مانده نیز تا پایان سال 94 تهیه طرح خواهند شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه تصریح کرد: مطابق آمار از نظر اجرای طرح هادی چهار درصد از میانگین کشوری عقب هستیم و این درحالی است که از نظر تهیه طرح هادی یک درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

عاطفی خاطرنشان ساخت: در سال جاری 115 میلیارد ریال به طرح های عمرانی در 153 روستاهای مرزی استان کرمانشاه از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

وی به اجرای طرح در روستاهای دارای بافت با ارزش نیز اشاره داشت و گفت: روستای حجیج و شمشیر آماده افتتاح هستند، و اجرای فاز اول در روستای زردویی نیز با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 19 میلیارد ریال به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه از افزایش میزان تسهیلات بانکی خبر داد و افزود: مبلغ تسهیلات بانکی در راستای اجرای طرح های مقاوم سازی از 125 میلیون ریال به 150 میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی افزایش یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار