معاون اقتصادی استاندار از برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در شهر بخارست طی هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵ 13 July 2022

معاون اقتصادی استاندار اصفهان پس از دیدار با "میرلا کارمن گرکو" سفیر رومانی در تهران در محل تالار اشرف اصفهان با اشاره به ابراز تمایل و استقبال تبادل علمی و فرهنگی رومانی با اصفهان بیان داشت: این گروه فرهنگی رومانیایی از اعضای هیات علمی یکی از دانشگاه های رومانی بودند که صبح امروز نیز تفاهم نامه ای با دانشگاه اصفهان در زمینه علمی و پژوهشی با رییس این دانشگاه منعقد کردند.

امیر رضا نقش افزود: همچنین هفته فرهنگی ایران در بخارست هفته آینده برگزار و حدود ۲۰ نفر از اساتید صنایع دستی اصفهان به این مراسم دعوت شده اند که کارگاه های آموزشی برگزار کنند.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان تصریح کرد: در بخش اقتصادی و کشاورزی نیز در آذر ماه جاری نمایشگاهی از محصولات کشاورزی بین رومانی و اصفهان با میزبانی اصفهان برای حضور فعالان و بازرگانان کشاورزی برگزار می شود.

وی ادامه داد: امشب در این دیدار پیشنهاد تفاهمنامه جهت گسترش بین دانشگاهی با سایر دانشگاه های اصفهان و رومانی از جمله دانشگاه هنر مطرح شد.

نقش گفت: با توجه به اینکه دانشگاه معتبر و بین المللی در اصفهان وجود دارد لذا می توان در تبادل دانشجو و استاد و نیز برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت و تبادل استاد و دانشجو در جهت توسعه دیپلماسی علمی بهره برد.

"میرلا کارمن گرکو" سفیر رومانی نیز در این دیدار به علاقه مندی آموزش زبان فارسی و دوره های آموزشی در دانشگاه های این کشور اشاره کرد و گفت: امروز در بازدید از اصفهان متوجه شدیم فرهنگ مردم همانند سازه ها و بناهای آن بسیار غنی است.

وی افزود:معتقدیم دانشجویانی در رومانی هستند که علاقه مند به یادگیری این زبان هستند و ما در همین راستا دیداری از دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشتیم.

سفیر رومانی در تهران تصریح کرد:دانشگاه های رومانی در رشته های علوم انسانی،پزشکی و فنی و مهندسی تمایل همکاری با دانشگاه اصفهان دارند.

 وی اضافه کرد: زبان فارسی در دانشگاه بخارست در حوزه آموزش زبان فارسی با دانشگاه اصفهان همکاری می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار