مدیرکل استاندارد اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار رسمی موجود، حدود ۹۰ تجهیز در شهربازی‌های استان پلمب شده است که شکستن آنها بدون حکم فک پلمب، خیانت در امانت محسوب شده و اقدام قضایی برای آن انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 13 July 2022

محمود فرمانی افزود: طبق آخرین آمار رسمی موجود از ۷۸۰ تجهیز در ۷۴ شهربازی استان اصفهان، حدود ۶۹۰ تجهیز دارای تاییدیه معتبر و سایر آنها در پلمب است.

وی با بیان اینکه  سال گذشته هزار و ۱۷۵ بازرسی از تجهیزات شهرهای بازی استان اصفهان انجام شد، اظهار داشت: تعداد تجهیزات پلمب شده و دارای تاییدیه معتبر بطور مداوم در حال تغییر است اما آمار رسمی آنها بصورت دوره ای اعلام می شود.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات شهرهای بازی، مشمول استاندارد اجباری است و به موجب قانون باید تاییدیه ایمنی و کیفیت را از اداره کل استاندارد اخذ کنند تا اجازه فعالیت داشته باشند، گفت: کارشناسان اداره کل استاندارد و شرکت های بازرسی در سطح استان به شناسایی تجهیزات فاقد ایمنی می‌پردازند اما با توجه به وسعت و تعدد شهرهای بازی، این کار به منابع انسانی و وقت زیادی نیاز دارد درحالیکه ما با کمبود نیروی انسانی مواجهیم.

فرمانی با اشاره به اینکه متصدیان شهربازی حق استفاده از تجهیزات پلمب شده را تا زمان اخذ حکم فک پلمب ندارند، تصریح کرد: یکی از ضمانت‌نامه های مهم برای عدم استفاده از تجهیزات پلمب شده تا زمان اخذ مجوز این است که دستگاه ها و بخش هایی که مجوز بهره برداری از سالن‌های بازی و شهربازی ها را صادر می کنند در قراردادهای خود، نظارت بر اخذ تاییدیه را جزو الزامات شروع بهره برداری بدانند.

وی با بیان اینکه ما با تجهیزات شهرهای بازی سرو کار داریم، خاطرنشان کرد: ممکن است در یک شهربازی از یک تا چند تجهیز پلمب شده باشد.

مدیرکل استاندارد اصفهان درباره حادثه پیش آمده درباره یکی از تجهیزات شهربازی شهر " گز " در شمال اصفهان، توضیح داد: در مراجعه ای که کارشناسان در بهمن پارسال به این شهربازی داشتند ۲ تجهیز سنگین آن شامل "اسکیت یو" و "سالتو " بدلیل نداشتن تاییدیه استاندارد، پلمب شد و تاکنون تاییدیه ای از اداره کل استاندارد استان برای این تجهیزات صادر نشده است.

فرمانی با بیان اینکه این تجهیزات تاییدیه استاندارد و مجوز فک پلمب از این اداره کل را نداشتند، افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد که پلمب دستگاه "اسکیت یو " شکسته شده بود اما برای "سالتو "، پلمب اداره استاندارد شکسته نشده و از در دیگر وارد آن شده بودند.

وی با اشاره به اینکه شکستن پلمب از طریق اقدام قضایی پیگیری می شود، ادامه داد: ادعا شده است که اواسط تیر ماه امسال گواهی ایمنی توسط یکی از شرکت های بازرسی برای آنها صادر شده اما تاریخ صدور گواهی پس از اتفاق رخ داده در شهربازی است و از طرفی این گواهینامه داخلی محسوب شده و فقط برای ارائه به اداره کل استاندارد است بطوریکه پس از دریافت این گواهی، ابعاد فنی دوباره بررسی و در صورت تایید، تاییدیه ایمنی برای آنها صادر می‌شود و پس از صدور تاییدیه ایمنی، مجوز فک پلمب داده خواهد شد.

فرمانی با تاکید بر اینکه حادثه شهربازی شهر گز نیاز به بررسی در ابعاد مختلف دارد، گفت: این اداره کل آماده همکاری برای پیگیری موضوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار