رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر تعداد مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی خوزستان یک هزار و ۳۰۰ نفر است که این میزان نسبت به هفته قبل ۲ تا سه برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۵۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 11 July 2022

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: این پیک بیماری از قبل قابل پیش بینی بود و هشدارهای لازم داده شده بود اما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفاظت فردی می توان بیماری را کنترل کرد.

وی افزود: جلوگیری از ساده انگاری و مجوزهایی که برای اجتماعات داده می شود همچنین آماده باش مراکز درمانی باید مدنظر باشد هر چند تمام دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی خوزستان در حالت آماده باش هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بیمارستان رازی اهواز همچنان آماده پذیرایی از بیماران کرونایی است البته دیگر بیمارستان های اهواز مثل فاطمه الزهرا، علامه کرمی، امیرالمومنین و نفت نیز این آمادگی را دادند.

وی افزود: باید از اجتماع ببش از حد در یک مرکز درمانی جلوگیری شود تا بیماران کمتری جابه جا و از انتقال ویروس جلوگیری شود. در این شرایط هر نوع سرماخوردگی باید کرونا در نظر گرفته شود مگر خلاف آن ثابت شود.

سرمست گفت: بهتر است کسانی که علائم تنگی نفس دارند در منزل بمانند و از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند. همچنین مردم با دیدن علائم دنبال تست نباشند و در خانه بمانند.

وی افزود: روز گذشته ۱۹ بیمار جدید بستری در استان داشتیم که این آمار امروز ۲ برابر شده است. تاکنون فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده  ولی با توجه به بیماران بدحال، احتمال افزایش فوتی وجود دارد.

سرمست گفت: در حال حاضر کل بستری های کرونایی استان ۱۰۹ نفر است که ۸۴ نفر در بخش های عادی، ۲۵ نفر در بخش های ویژه و پنج بیمار اینتوبه ای داریم. انتظار داریم کسانی که واکسن نزدند هر چه سریعتر واکسیناسیون خود را کامل کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم با تمهیدات لازم از سلامت مردم مراقبت کنیم.

در حال حاضر چهار شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی مناطق استان آبی کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار