سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران گفت: آماده‌ ارتقای سطح تعاملات علمی با دانشگاه اصفهان و فراهم کردن زمینه حضور و همکاری این مرکز با دانشگاه‌های تراز اول بلاروس هستیم.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ 07 July 2022

دیمیتری کالتسوف سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری بلاروس در ایران افزود: امکانات و زیرساخت‌های دانشگاه اصفهان و توسعه همکاری‌های علمی بین ۲ کشور دارای اهمیت ویژه‌ای برای بلاروس است.

سفیر بلاروس در دیدار با رییس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: ظرفیت های وسیعی برای همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی بین دو کشور وجود دارد و ما علاقه مند به توسعه این همکاری ها هستیم.

کالتسوف  هدف از این دیدار را آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه‌های دو کشور و توسعه همکاری‌های مشترک علمی عنوان کرد و اضافه کرد: بلاروس و ایران نقاط مشترک زیادی برای همکاری در اختیار دارند.

سفیر بلاروس همچنین با تاکید بر پیمان های دیرینه همکاری بین دو کشور تصریح کرد: وضعیت جهانی نمی تواند این ارتباط را تغییر دهد.

رییس دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار اظهار داشت: با وجود تحریم ها و تهدیدهای استکبار جهانی، کشور ایران پیشرفت های فوق العاده ای در همه حوزه ها داشته است.

حسین هرسیج با تاکید بر نقاط مشترک بین ایران و بلاروس تصریح کرد: ایران با وجود تحریم های علمی هنوز به عنوان کشور اول منطقه شناخته شده و در این شرایط لزوم همکاری های علمی بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: دانشگاه اصفهان با قدمتی بیش از ۷۵ سال به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور با برخورداری از ۱۷ هزار دانشجو، ۷۰۰ عضو هیات علمی، بیش از ۷۰۰ کارمند، ۱۵ دانشکده، ۵۵ رشته و ۴۵ گروه آموزشی، آمادگی همکاری علمی با دانشگاه های تراز اول بلاروس را دارد.

هرسیج افزود: دانشگاه اصفهان همچنین به عنوان دانشگاه معین استان با برخورداری از رشته های علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه، آماده همکاری با دانشگاه های جامع بلاروس است.

رییس دانشگاه اصفهان با تاکید بر ارتباطات علمی و بین المللی میان دانشگاه های ایران و بلاروس خواستار تقویت دیپلماسی علمی مبتنی بر مساله محوری و نیازهای اساسی ۲ کشور شد.

وی  مشکلات آب و هوایی، ریزگردها، بحران آب و سایر مخاطرات زیست محیطی در سطح منطقه را مقدمه ای برای تحکیم همکاری های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه های بلاروس و دانشگاه اصفهان دانست و خواستار تشکیل یک تیم متخصص در حوزه های مختلف به منظور شناسایی مسائل ۲ کشور در جهت تداوم و استمرار همکاری های بین المللی شد.   

آرش شاهین مشاور رییس دانشگاه در امور بین الملل و مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان نیز ظرفیت های این دانشگاه را تشریح و تصریح کرد: ما خواستار همکاری با دانشگاه های تراز اول بلاروس در حوزه های فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار