معاون سیاسی اجتماعی استاندار؛
اگر تشکل های مردم نهاد شکل بگیرند، مردم بر اساس یک هدف واحد سازماندهی می شوند. این تشکل ها باید فقط در موضوعات غیرسیاسی مانند بخش های فرهنگی، اجتماعی، علمی و.. فعالیت کنند
کد خبر: ۱۰۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 04 October 2015
300 سازمان مردم نهاد در خوزستان فعال استمعاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت تشکل های مردم نهاد در استان خوزستان گفت: در ابتدای آغاز به کار استانداری خوزستان در دولت یازدهم، 130 تشکل مردم نهاد در استان خوزستان مجوز داشتند که 40 تشکل از آنها عملاً فعالیتی نداشتند.

فرج اله خبیر گفت: در استانداری بحث افزایش تعداد این تشکل ها و فعالیت مجدد تشکل های غیرفعال مطرح شد که پس از آن تا این لحظه این تعداد به 300 تشکل فعال مردم نهاد افزایش یافته است .

وی افزود: پس از تحقق این تعداد تشکل، ارتقای سطح کیفی کار این تشکل ها در دستور کارمان قرار گرفت.

معاون استاندار عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که این تشکل ها داشته اند، بحث عدم پذیرش آنها از سوی مسئولان، نهادها و سازمان بود. بنابراین به صورت دوره ای جلساتی میان ادارات و سازمان ها با تشکل های مرتبط با موضوع فعالیت آن سازمان ها برگزار شد تا این ارتباط میان آنها تقویت ببخشیم و نهادها بخشی از فعالیت های خود را به تشکل های مردمی واگذار نمایند.

خبیر تاکید کرد: اگر تشکل های مردم نهاد شکل بگیرند، مردم بر اساس یک هدف واحد سازماندهی می شوند. این تشکل ها باید فقط در موضوعات غیرسیاسی مانند بخش های فرهنگی، اجتماعی، علمی و.. فعالیت کنند و هیچگونه کار سیاسی در آنها صورت نگیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستاندر خصوص فعالیت مجمع فرهنگ شهروندی در استانداری خوزستان گفت: این مجمع با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی در استانداری خوزستان ایجاد شده است که متشکل از صاحب نظران جامعه شناسی و فرهنگی، جمعی از اساتید دانشگاه و حوزه و همچنین مسئولین اجرایی مربوطه است.

وی افزود: این مجمع بیش از یکسال است که آغاز به کار کرده است و در ماه های اول کار آنها تعریف مشخص و دقیق فرهنگ شهروندی بود که الحمدلله این امر محقق شد.

معاون استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: اعتباراتی برای برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، راهنمایی و رانندگی و ... در نظر گرفته شده است. البته ابتدا باید مسئولان ما با فرهنگ و حقوق شهروندی برای تعامل بهتر با مردم آشنایی کامل داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار