رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: فعال سازی طرح احداث شبکه فاضلاب سوسنگرد با تامین اعتبار از طریق ماده ۵۶ به عنوان یک اولویت مهم پیگیری می شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ 29 June 2022

محمدرضا رضایی‌کوچی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های آب و فاضلاب شهرستان دشت آزادگان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تکمیل نشدن فاضلاب سوسنگرد مردم این شهر را با مشکل مواجه کرده است که با توجه به تامین نشدن اعتبار تخصیص داده شده از طریق ماده ۵۶ توسط بانک عامل این موضوع به صورت جدی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: بانک پاسارگاد به عنوان بانک عامل تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل طرح فاضلاب سوسنگرد تعیین شده است که تا کنون این بانک به تعهد خود عمل نکرده که دلایل این موضوع در روزهای آینده پیگیری و در صورت نیاز نسبت به تغییر بانک عامل این طرح اقدام می شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اهمیت احداث طرح شبکه فاضلاب سوسنگرد در صورت تامین اعتبار، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام کرده است.

وی اظهار داشت: قرارگاه خاتم الانبیا دارای تجهیزات پیشرفته و دانش فنی بالایی است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز و ورود قرارگاه به احداث فاضلاب سوسنگرد، تکمیل این شبکه به سرعت انجام می شود.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه فعال سازی مجدد این طرح در گام اول نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال است، ادامه داد: تامین اعتبار این طرح از طریق ماده ۵۶ بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است که پیگیری برای تخصیص بخش اولیه این اعتبار تا ۲ ماه آینده در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تخصیص اعتبار مورد نیاز، این طرح حداکثر تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با حضور در شهرستان دشت آزادگان ضمن بررسی و بازدید از روند اجرایی پروژه های آب و فاضلاب شهرستان دشت آزادگان، وضعیت تامین زیرساخت آب و فاضلاب در مرزهای چذابه و شلمچه برای میزبانی از زایران اربعین را مورد ارزیابی قرار دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار