سرهنگ جعفری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی خوب مردم با پلیس، از آنان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۵۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 21 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 30/03/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
کشف میلیاردی کالاهاي قاچاق در مازندران 
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از کشف 20 میلیارد و 750 میلیون ریالی انواع کالاي قاچاق توسط ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح استان خبر داد 
سرهنگ "سید محسن جعفری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامي کلانتری ها و پاسگاه های استان با تلاش شبانه روزي و اجراي طرح هاي پاکسازي نقاط آلوده، 187 قاچاقچي را در سطح استان شناسايي و دستگير کردند.
وي افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در این راستا 97 تن فراورده های جنگلی، 2 تن مواد خوراکی،2 هزار قلم لوازم پزشکی و دارویی،50 بسته کالای دخانی و 6دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف کنند.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران ارزش کالاهای مکشفوفه را بالغ بر20 میلیارد و750 میلیون ریال عنوان کرد و با اشاره به اينکه پديده قاچاق كالا موجب تهديد حيات سالم اقتصادي و فرهنگي يك جامعه مي شود، خاطر نشان کرد: پليس با تمام توان و بطور جدي و قاطع با قاچاقچيان برخورد خواهد کرد.
سرهنگ جعفری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی خوب مردم با پلیس، از آنان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.
-------------------------------
کشف موتور سنگین قاچاق در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از توقیف یک دستگاه موتور سنگین قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" درباره این خبر گفت: در راستای برخورد با مزاحمان خیابانی، برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح برخورد با موتور سنگین های متخلف در شهرستان ساری به مرحله اجرا درآمد.
وی، افزود: ماموران انتظامی در اقدامی عملیاتی موفق شدند یک دستگاه موتور سنگین قاچاق فاقد مدارک را توقیف و راکبان آن را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به این که موتورسیکلت توقیفی فاقد هرگونه مجوز تردد بوده است، گفت: موتورسنگین توقیفی به همراه راکب آن پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنک حسن زاده ارزش ریالی موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر2 میلیارد ریال عنوان کرد و ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
-----------------------------
دستگیری زورگیران مامور نما در چالوس
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری 2 زور گیر مامور نما از اتباع خارجه در شهرستان چالوس خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر خسروی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت وجه نقد از اتباع خارجه در شهرستان رامسر و چالوس در پوشش ماموران انتظامی، موضوع بطور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان چالوس قرار گرفت.
وی افزود: متهمان با زیر نظر قرار دادن سوژه در مکانی خلوت، جلوی خودروی مالباختگان را گرفته و به بهانه اینکه پول های همراه شما جعلی است، وجوه نقد را جهت بررسی از آنان ربوده و با خودروی سمند خود متواری می شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: متهمان پس از انجام یک مورد خفت گیری در شهر همجوار به سمت چالوس در حرکت بودند که با هوشیاری پلیس در یک عملیات غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شدند.
سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه در بازدید از خودروی متهمان یک جفت پلاک، دو عدد کلاه تابستانی پلیس، یک قبضه قمه و ساطور، قوطی استفاده شده اسپری فلفل و تعدادی مدارک خودرو کشف شد، خاطرنشان کرد: این سارقان زورگیر در بازجویی های فنی پلیس به 8 فقره زورگیری اعتراف که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.
-------------------------
دستگیری سوداگر مرگ با 4 کیلو حشیش در آمل 
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری یک توزیع کننده موادمخدر و كشف بیش از4 کیلو و200گرم حشیش در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستاي مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ماموران انتظامی شهرستان از فعاليت باند قاچاق و توزیع موادمخدر در یکی از روستاهای این شهرستان مطلع و رسيدگي به موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وی افزود : ماموران در ادامه تحقيقات خود دريافتند اين متهم مقدار قابل توجهي از انواع مواد مخدر را تهیه و توزیع می کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح كرد: مأموران کلانتری 13 با همراهی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان موفق شدند در بازرسی از خودروی متهم، 4 کیلو و 200 گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف کنند و خودرو موصوف به پارکینگ منتقل شد.
سرهنگ داداش تبار با بیان اینکه متهم پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به خانواده ها توصيه كرد: در فرزندان خود اين باور را ايجاد کنيم که براي شاد زيستن نيازي به مصرف مواد مخدر نيست و شادي کاذب مصرف مواد مخدر، به سرعت جاي خود را به غم و اندوه خواهد داد.
----------------------------
کلاهبرداری با رسید جعلی 
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری کلاهبردار حرفه ای توسط پلیس آگاهی خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ محمود کلوانی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان در این شهرستان موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی متهم را که با ارائه رسیدی جعلی از طریق درگاه بانکی در گوشی همراه اقدام به خرید از فروشگاه های مواد غذایی، لوازم خانگی و البسه در آن شهرستان می کرد شناسایی کردند.
سرهنگ کلوانی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی این متهم 33 ساله اهل یکی از استان های همجوار در اقدامی عملیاتی دستگیر شد .
وی در ادامه، اظهار داشت: متهم در تحقفیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 5 فقره کلاهبرداری مجموعا به ارزشی بالغ بر 100 میلیون ریال اعتراف کرد.
وی با اشاره به این که متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد تصریح کرد: متصدیان واحد ملاحظات ایمنی و امنیتی را درصنوف رعایت نموده ودرصورت موارد مشکوک مراتب را از طریق پلیس110 اعلام کنند.
-----------------------------
کشف انواع سلاح های سرد در قائم شهر 
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف انواع سلاح سرد و دستگیری 2 متهم در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در بیان این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فروش سلاح های سرد توسط 2 نفر در سطح شهرستان قائم شهر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی عنوان کرد: در بررسی های ماموران پلیس اطلاعات مشخص شد 2 نفر در تهیه و توزیع سلاح سرد در سطح شهرستان فعالیت می کنند.
فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر با بیان اینکه با هماهنگی قضائی تیمی از ماموران پلیس اطلاعات به نشانی اعلامی اعزام شدند، افزود: در بررسی از مخفیگاه آنان تعداد 185 تیغه سلاح سرد اعم از چاقو ، پنجه بوکس ، باطوم فلزی و همچنین 36 عدد ترازوی توزین موادمخدرکشف و هر دو متهم بازداشت و جهت اخذ تحقیقات تکمیلی روانه مرجع قضائی شدند.
سرهنگ خادمی در پايان با تاکید بر اينکه هرگونه بي نظمي و اخلال در نظم و امنیت عمومی خط قرمز پليس مي باشد، افزود: پلیس خدمتگزار و خادم مردم است و شهروندان می تواند ضمن تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 انتظارات و خواسته به حق خودشان را به پلیس اعلام و مطالبه كنند.
------------------------------
کشف 7 تن چوب جنگلي قاچاق در نور 
فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 7 تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ علی اکبر قلی پور با اعلام اين خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای اسن ماموریت، ماموران پاسگاه ناتل کنار در حین گشت زنی به 2 خودروی وانت نیسان حامل چوب درمحور اصلی شهرستان مشکوک و آن را متوقف کرددند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروهای مورد نظر در مجموع 7 تن چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود کشف شد.
سرهنگ قلی پور، تصریح کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور ضمن قدردانی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.
----------------------------
دستگیری سارق ساختمان های نیمه کاره در محمودآباد 
فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری سارق حرفه ای و کشف 13 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره و منزل در محمودآباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند، سارقان را که اهل یکی از استان های همجوار و ساکن این شهرستان بود شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در حین سرقت دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی محمودآباد عنوان داشت: متهم در تحقيقات تكميلي در مواجهه با دلايل و مدارک به 13 فقره سرقت ساختمان نیمه کاره و منزل در سطح شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ حسین زاده در پایان خاطر نشان کرد: مردم نقش مهمی در ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح جامعه دارند و از این رو می توانند با مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به مرکز فوریت های پلیس گزارش کنند.
-----------------------------

خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران #سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار