در صورت تامین اعتبار برای طرح‌های آبی گچساران بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ 13 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره امور آب گچساران گفت: برای تکمیل طرح های آبی این شهرستان بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سید معصوم افضلی با اشاره به اینکه در صورت تامین اعتبار ۱۰ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبی می‌شود، افزود: این میزان اعتبار برای تکمیل ۵ طرح آبی شامل طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی خان احمد، تامین آب اراضی دشت مور، طرح بهسازی و توسعه بند انحرافی کانال نازمکان و رودبال، آبرسانی به دشت لیشتر، تکمیل و تجهیز ایستگاه پمپاژ یک، دو، سه، چهار و طرح تامین انتقال آب اراضی آبرزی، ده جلیل و تنگ انگشترک، است.

 

وی عنوان کرد: بیش از ۸۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به این طرح های ملی اختصاص یافت که از این میزان ۵۳۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال جذب شد.

 

افضلی گفت: برای آبرسانی به دشت خان احمد در سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۴۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اختصاص که از این میزان ۳۵۵ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال تخصیص یافت.

 

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: برای آبیاری ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی امام زاده جعفر در مرحله اول و دوم، بیش از ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

افضلی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح آبی در سال ۱۳۹۵ آغاز شده و هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت کاری دارد.

 

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دشت مور با پیشرفت کاری ۴۳ درصدی به بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

رئیس اداره امور آب گچساران افزود: در سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافت که از این میزان ۹ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال جذب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار