مدیرعامل آبفا؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: بیش از ۴۰ درصد شبکه های توزیع آب در این استان بر اساس آخرین برآورده‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این شرکت فرسوده است.
کد خبر: ۱۰۴۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 12 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ پرویز ناصری اظهار داشت: با توجه به رسالت و اهداف این شرکت سعی شده تا در جهت افزایش رضایت مندی هم استانی های عزیز و به دنبال آن ارتقای بهره وری و افزایش کمی و کیفی عملکرد خود گام بردارد.

وی در خصوص مشکلات حوزه آبرسانی شهری و روستایی، افزود: فرسودگی بیش از ۴۰ درصد شبکه های توزیع آب استان و ۲۴ درصد خطوط موجود، فرسودگی خط انتقال گل گل به طول ۲۳ کیلومتر با توجه به قدمت عمر بالای آن و افزایش حوادث و اتفاقات مسیر خط انتقال، وجود ۳ کیلومتر از خط انتقال سد ایلام در زیر منازل مسکونی منطقه بانبرز و …. از مهمترین مشکلات حوزه آبرسانی شهری و روستایی استان است.

مدیرعامل آبفای ایلام در خصوص برنامه های شرکت آبفای استان جهت عبور از تنش آبی تابستان امسال، اظهار داشت: برنامه های کوتاه مدتی جهت عبور از تنش آبی تابستان امسال با استراتژیک مدیریت تولید و مصرف تدوین شده که در حال اجرا می باشد.

ناصری در خصوص احتمال جیره‌بندی آب در تابستان گفت: از شهروندان می‌خواهیم با توجه به وضعیت موجود، الگوی مصرف را رعایت و اگر شهروندان تا ۱۵ درصد مصرف آب صرفه‌جویی کنند، می‌توانیم از بحران آب در تابستان خشک امسال رهایی یابیم تا نیاز به جیره‌بندی نباشد.

وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی های پی درپی و کاهش میزان بارندگی، بالا رفتن دمای هوا، پدیده ریزگردها مصرف آب را بیش از اندازه کرده است‌./ع

یشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت آب و فضلاب استان ایلام ادامه داد: طی چند ماه اخیر فعالیت‌های زیادی جهت تامین آب هم استانی ها صورت گرفته، چشمه های بسیاری بهسازی شده است، مخازن جدید زیادی ساخته و در دست احداث می باشد، شبکه های فرسوده بهسازی و خطوط انتقال جدید تعریف و اجرایی شده، اما نکته غیرقابل انکار این است که منابع تامین آب محدود هستند و می طلبد همه مدیریت مصرف آب را سرلوحه کار خود قرار دهند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام یادآور شد: رعایت اصول صرفه‌جویی جزء انکارناپذیری از زندگی ماست، صرفه جویی در مصرف آب برای نجات و دوام زندگی در زمین به عنوان یک اصل اساسی، به نیاز همه ما تبدیل شده و با مشاهده وضعیت فعلی آب، کاهش بارندگی ها و ذخایر آبی لازم است که هر قطره آب را ذخیره کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار