یک فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: ضایعات پوستی در آبله میمونی پس از ۳ روز از علائمی چون تب و لرز ظاهر می شود.
کد خبر: ۱۰۴۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ 07 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر شیوا شبانی افزود: این ضایعات عمدتا از ناحیه دست ها و صورت شروع یافته و معمولا پس از دو برطرف می شوند.
وی یادآورشد: آبله میمونی از حیواناتی چون میمون و جوندگان به انسان منقل می شود و برخلاف آبله مرغان موارد ابتلاء انسان به انسان کمتری دارد.
وی تاکید کرد: ضایعات پوستی در این بیماری حاوی ترشحاتی است و در مواجهه با افراد بیمار باید به شدت مراقب آن بود چراکه می تواند این بیماری را منتقل کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: برای برخورد با بیماران بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی 4 نوع احتیاطات استاندارد، تماسی، قطرات و ریزقطرات را رعایت می کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه ویروس در فرد مبتلا به آبله میمونی می تواند روی سطوح بنشیند لازم است پزشک و کادر درمان در مواجهه با آن هم احتیاطات تماسی و هم احتیاطات(استفاده همزمان از گان و دستکش) قطرات را رعایت کنند.
وی تاکید کرد: بیمار باید در احتیاطات ریزقطرات در اتاق در بسته و دارای تهویه مناسب بستری باشد و کادر درمان در مواجهه با آن ضمن رعایت مجدانه تمام موارد ذکر شده حتما از ماسک n95 استفاده نمایند.
دکتر شبانی گفت: کسانیکه سابقه دریافت واکسن آبله را دارند، عمدتا واکسن مربوط به آبله مرغان است و بر روی آبله میمون تاثیری ندارد چراکه نوع ویروس ها با هم متفاوت است.
این فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: واکسن آبله میمونی موجود است و در صورت نیاز واکسیناسیون عمومی اعلام خواهد شد و بنابراین جای نگرانی نیست.
دکتر شبانی به ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن کرونا لازم است ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی همچون گذشته بهتر است با تکمیل واکسیناسیون به خصوص دزهای سوم و چهارم از بروز موج بعدی این بیماری جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار