رئیس سازمان مدیریت
شهابی :این سرزمین مردم ماست که خداوند نعمت نفت را به آن ها داده است اما می بینیم پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب همچنان از امکانات اولیه زندگی بی بهره اند .
کد خبر: ۱۰۴۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 01 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علی شهابی نسب در نشست بررسی پروژه های وزارت نفت که با حضور برخی مدیران وزارتی ، برگزار شد، افزود : سال های سال است که نفت از استان ما استخراج و پس از انتقال به جزیره خارک انتقال و صادر می شود اما تنها رهاورد آن برای ما دود است.
شهابی نسب گفت : این سرزمین مردم ماست که خداوند نعمت نفت را به آن ها داده است اما می بینیم پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب همچنان از امکانات اولیه زندگی بی بهره اند .
وی ادامه داد : در دو منطقه بابا کلان و بهمئی با وجود نفت خیزی و استخراج و صادر آن اما هنوز در خصوص راه تردد دچار مشکلات زیادی هستند.
شهابی گفت : در حوزه بهمئی جاده جایزان و اتصال آن به جاده لنده - تشان و با اتصال نهایی به جاده پاتاوه -:دهدشت می تواند خود کریدوری برای تردد باشد .
وی استفاده از ظرفیت اعتباری نفت برای تکمیل پروژه های استان را خواستار شد و ادامه داد : در گچساران شبکه اصلاح آب ، جاده لنده به تراب ، احداث اماکن ورزشی و برخی پروژه های دیگر نیازمند حمایت از اعتبارات نفت است.
شهابی نسب افزود : با توجه به نفت خیز بودن استان ۳ درصد اعتبارات به استان ابلاغ می شود که عددی حدود ۳۸۰ میلیارد تومان است در حالی که در سال ۹۹ فقط ۳ درصد محقق شد و در سال ۱۴۰۰ هم ۱۶ درصد تحقق یافت که باید گفت، عملا چیزی از نفت عاید استان نمی شود و فقط روی کاغذ آورده می شود !
رئیس سازمان مدیریت ادامه داد : اسناد ما با سر رسید ۳ ساله است اما اعتبارات نفت نقد است که این اعتبارات بسیار با ارزش تر از اعتبارات اسناد ما است.

شهابی نسب گفت : در سفر پربرکت رئیس جمهور برخی پروژه ها بر عهده وزارت نفت گذاشته شده است که شامل گازرسانی به ۹۵ روستا ، پیگری گازرسانی به ۷۵ روستای دیگر، گازرسانی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، پروژه های آموزشی، ورزشی، طرح های هادی، افزایش تولید ۴۰ هزار بشکه ای نفت، پتروشیمی های گچساران و دهدشت و طرح آبرسانی به لیکک که انتظار می رود این موارد مورد توجه ویژه قرار گیرد.
شهابی نسب در پایان گفت : انتظار داریم اگر مصوبات در این نشست اعلام می شود در جلسات بعدی نتیجه آن ها پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار