استاندار خوزستان با اشاره به کشف پیکرهای ۲۹ نفر از جان باختگان حادثه متروپل آبادان گفت: آواربرداری ساختمان متروپل تا زمانی که خانواده‌ای مدعی مفقود شدن عزیزی هست، ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ 30 May 2022

صادق خلیلیان عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا در آبادان با بیان اینکه عملیات آواربرداری با شدت بیشتری نسبت به روزهای قبل در حال انجام است، افزود: طبق برآورد اولیه، حدود ۳۸ نفر اعلام مفقودی شده بود که ۲۹ نفر از این تعداد به صورت فوتی از زیر آوار خارج شدند.

وی با اشاره به شناسایی و تحویل پیکر ۲۶ نفر از جان باختگان به خانواده هایشان ادامه داد: هویت سه نفر از جان باختگان نیز هنوز مشخص نشده است.

استاندار خوزستان مصدوم شدن ۳۷ نفر در جریان ریزش ساختمان متروپل را یادآور شد و اظهارداشت: ۳۵ نفر از مصدومان حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند و فقط ۲ نفر همچنان بستری هستند که حال عمومی آنها رو به بهبودی است.

وی افزود: عملیات آواربرداری در روزهای اول با هدف یافتن مصدومان با حساسیت بیشتری انجام می‌شد ولی از روز گذشته روند این عملیات تسریع یافته و از چندین جبهه در حال انجام است.

خلیلیان با بیان اینکه کار آواربرداری به عنوان نخستین مرحله برای امداد و نجات احتمالا فردا به اتمام می‌رسد، بیان کرد: مراحل بعدی براساس تصمیم گیری ستاد بحران انجام خواهد شد.

وی درخصوص احتمال ریزش دیگر بخش‌های ساختمان متروپل گفت: اگر ساختمان را پنج قسمت کنیم ۲ قسمت آن ریزش کرده و سه قسمت باقی مانده که احتمال ریزش در سایر بخش‌ها نیز وجود دارد البته در این مرحله کار استحکام بخشی انجام شده و عملیات با حساسیت پیش می‌رود.

به گزارش ایرنا دوشنبه دوم خردادماه بخشی از برج متروپل آبادان ریزش کرد که تاکنون پیکرهای ۲۹ جان باخته از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار