داروی پیشگیری و درمان نوعی بیماری دام با تایید سازمان دامپزشکی کشور توسط جوانان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 28 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی این استان گفت: شرکت دارویی دانش بنیان زردبند یاسوج با همکاری شرکت دارویی ماکیان دام پارس یک قلم داروی دامپزشکی با نام تجاری "کوکسی فیت ال" به منظور پیشگیری، کنترل و درمان بیماری کوکسیدیوز در دام و طیور را با همکاری و نظارت این اداره کل ساخته و تولید کرده است.

عبدالی با بیان اینکه مجوز‌های لازم برای ساخت این دارو‌ها از سازمان دامپزشکی کشور گرفته شده است افزود: کارشناسان این اداره کل از ابتدا تا انتها بر روند تولید نخستین سری ساخت و مراحل بسته بندی این محلول خوراکی نظارت داشتند.

وی ادامه داد: نمونه دارو‌های تولیدی برای انجام آزمایش‌های نهایی به آزمایشگاه مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده است.

عبدالی بیان کرد: در صورت تائید نتایج، تولید انبوه این داروی دانش بنیان که بر پایه گیاهان دارویی تولید شده است در سبد توزیع دارو‌های دامی قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان حمایت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به منظور تولید دارو‌های دامی دانش بنیان را یکی از برنامه‌های دامپزشکی برشمرد و گفت: این محلول خوراکی دامی، دهمین محصول تولیدی شرکت دارویی زردبند با همکاری سایر شرکت‌های دانش بنیان در کشور است که از آن می‌توان به عنوان یکی از شاخص‌های پیشرفت و توسعه در زمینه دارو‌های دامی در استان نام برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار