مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: مصرف کنندگان باید گوشت مورد نیاز خود را باتوجه به شیروع تب کریمیه کنگو در برخی مناطق کشور از مراکز مجاز و قصابی های مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ 28 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر رامین پورنجف اظهار داشت: مصرف کنندگان برای حفظ سلامت خود از خوردن جگر خام یا نیم پخته اجتناب و گوشت تازه خریداری شده را قبل از مصرف در دمای ۲ تا چهار درجه سانتیگراد به مدت ۲۴ ساعت نگهداری کنند.

وی افزود: سلامت دام های ذبح شده در مراکز غیر مجاز فاقد پروانه فعالیت از سوی دامپزشکی مورد تایید این اداره کل نیست لذا مردم به منظور حفظ سلامتی خود و اطرافیان از خرید و مصرف گوشت از این گونه اماکن پرهیز کنند.

پورنجف یادآور شد: معضل کشتار غیرمجاز دام از عوامل اصلی و شایع ترین راه های انتقال بیماری تب کریمه کنگو است و زمینه بروز و شیوع بیماری را در سطح استان فراهم می آورد.

وی ادامه داد: کسانی که اقدام به ذبح دام و عرضه گوشت و فرآورده های خام دامی می کنند باید ضمن رعایت موازین بهداشتی و احتیاطی از دستکش و چکمه استفاده کرده و از تماس با ترشحات و خونابه احشام ذبح شده نیز خودداری کنند.

وی انجام تبلیغات محیطی، نصب بنر و توزیع تراکت در بین مردم برای معرفی و راه های پیشگیری از بیماری تب کنگو را از اقدام های این ادراه کل برای مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری دانست.

پورنجف یادآور شد: دام ها بعد از معاینه و گرفتن تاییدیه سلامت از سوی بازرسان و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان ایلام باید در محیطی بهداشتی و کنترل شده ذبح و لاشه آنها در اختیار مراکز مجاز عرضه گوشت همچون قصابی ها قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی ایلام همچنین از دامداران خواست: از تماس دست با کنه های بدن دام جداً خودداری و با سم پاشی بدن و جایگاه نگهداری دام با انگل های خارج بدن احشام مبارزه کنند.

وی به دامداران هم توصیه کرد: با سم پاشی مداوم جایگاه دام، بهداشت محیطی محل نگهداری دام ها را حفظ کنند و از تماس حشره کنه با پوست و بدن دام خودداری کرده ضمن اینکه این حشره را با دست از روی پوست دام ها جدا نکنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار