خطیب نماز جمعه اهواز :
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: از دولت سعودی می خواهیم به وظیفه خود در قبال این فاجعه که از سوء مدیریت و بی کفایتی رخ داد عمل کند.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 02 October 2015
به گزارش تابناک خوزستان؛ آیت الله موسوی جزایری در خطبه های نمازجمعه امروز اهواز ضمن تبریک عید سعید غدیرخم گفت: امروز روز بزرگی است که در روایات به یوم الله، احسن الاعیاد و عیدالله الاکبر از آن یاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز بیان کرد: در روز غدیر جمعیتی بیش از 120 هزار نفری با آیه "الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی" را نازل کرد و جمعیت 120 هزار نفری از مسلمانان با حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر اسلام (ص) بیعت کردند.

وی گفت: روز ولایت امام علی (ع) به عنوان سنگ آخر و شرط اساسی قبولی عبادات است بود و بدون پذیرش ولایت ، اسلام آئین کاملی نیست.

امام جمعه اهواز به آیین عمامه گذاری 220 نفر طلاب خوزستانی در روز عید غدیر خم اشاره کرد و گفت: به لطف الهی حوزه علمیه اهواز بزرگترین حوزه علمیه کشور پس از قم و مشهد است.


آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه دوم نماز جمعه اهواز با اشاره با حادثه تلخ منا گفت: در سرزمین امن الهی حتی تعرض به گیاهان و نباتات نیز حرام است، پس کسی که متولی حرم شود وظیفه اجرای دستورهای خدا را دارد و در غیر این صورت کاذب و غاصب است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه شکسته شدن حرمت حج و سرزمین منا یکی از وحشتناک ترین اتفاقات این حادثه است افزودند: در قرآن کریم از این سرزمین به عنوان سرزمین امن یاد شده که این لفظ تنها مختص کعبه نیست و تمام حرم و شهر مکه را شامل می شود.


دریافت صوت خطبه اول

دریافت صوت خطبه دوم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار