کد خبر: ۱۰۴۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳ 16 May 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
مورخ دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱
افشار پرویزی بابادی

اگر پیاده باشید چاله‌ها و گودال‌هایی که به دلیل حفاری‌های بعضی از ادارات خدماتی انجام داده‌اند و یا به دلیل کیفیت نامطلوب آسفالت به وجود آمده‌اند، را با چشم می‌بینید اگر هم سوار بر وسیله نقلیه‌ای باشید وضعیت از این بهتر نخواهد بود. ترمز‌های لحظه به لحظه و تپه‌هایی که برای اصلاح و ترمیم به وجود آمده‌اند شما را به چنان کمردردی دچار خواهد کرد.

شهروندان گلایه‌های متعددی را در رابطه با آسفالت محلات دارند، آسفالت معابر و خیابان‌ها یکی از نیاز‌ها و ضرورت‌های عمرانی تمام شهر‌ها محسوب می‌شود. گام برداشتن در معابر شهری زیبا، مرتب و هموار آرزویی است که گاهی در خیابان‌ها به آن دست نیافتنی می‌شود. خیابان‌ها در طول روز، هزاران تردد خودرو را در خود جای می‌دهند و اهمیت بسزایی در تردد و عبور و مرور شهری دارد و شهرداری باید همواره درصدد اصلاح آسفالت باشد.

اهواز از گذشته از کیفیت پایین معابر شهری و فرسودگی آسفالت رنج می‌برد، اما قدیمی بودن این موضوع نمی‌تواند دلیلی برای بی‌توجهی آن توسط مسئولان کنونی باشد. فرسودگی، تخریب شدن، و سایید گی و... باعث شده دست انداز‌های زیادی در کوچه پس کوچه‌های شهر نمایان شود. شاید زمانی که پیاده قدم میزنیم بیشتر این مشکلات به چشم بخورد.

 دست‌انداز‌ها و چاله‌های موجود در کف خیابان‌ها و راه‌ها ربطی به چند وقت اخیر ندارد. سالیان سال است که شهروندان اهوازی به این امید نشسته‌اند تا شاید روزی چاله‌ها پر و دست‌انداز‌ها صاف شود و خیابانی بدون عیب و نقص داشته باشند.

اما مشکل آسفالت آن‌ها همچنان پابرجاست. ترمیم ظاهری آسفالت تنها چاره کار نیست و مسئولان شهری باید با تعریف یک برنامه صحیح و جامع درصدد رفع مشکلات موجود آن باشند، چرا که بخشی از مشکل آسفالت به زیرساخت‌های آن برمی گردد .

خودرو‌ها به سرعت از خیابان عبور می‌کنند و آب آلوده درون حفره‌های آسفالت به اطراف و گاه به سوی عابرانی که از خیابان عبور می‌کنند پاشیده می‌شود، چاله‌های زیادی که روی آسفالت جا خوش کرده و این زخم کهنه و چهل تکه زیر پای عابران هر روز بیشتر می‌شود.

ترک‌های ریز و درشت روی آسفالت این خیابان و چاله‌هایی که به علت زیرسازی نامناسب خیابان به وجود آمده باعث گلایه و نارضایتی شهروندان شده است، مردم می‌گویند اگر قرار است شهرداری گامی بردارد، اقدامی اساسی انجام شود چرا که تنها با لکه گیری مشکل خرابی آسفالت و دست انداز برطرف نمی‌شود.

با برنامه ریزی مدون برای ارتقای خدمات شهری و توسعه کلانشهر اهواز می توان قصه آسفالت نامناسب را به پایان خوش رساند و شهری با آسفالت هموار همراه با رضایت شهروندان داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار