سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای اکثر شهرستان‌های مرزی استان از نظر نفوذ گرد و غبار در حالت بحران و هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 05 May 2022

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: براساس شاخص‌ها و داده های لحظه ای ایستگاه های سنجش و پایش هوای استان؛ تا این لحظه هوای شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب با شاخص ۵۰۰ در حالت بحران و هوای شهرستان اسلام آبادغرب با شاخص ۳۱۴ در حالت اضرار و هوای شهرستان پاوه با شاخص ۱۶۷ و کرمانشاه ۱۱۹ ناسالم است.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان تصربح کرد: تا برگشت هوا به شرایط مطلوب، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری کنید.

وی افزود: تا این لحظه هوای شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب در حالت بحرانی و هوای شهرستان‌های گیلانغرب، پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو، اسلام آبادغرب و کرمانشاه نیز در حالت هشدار و ناسالم قرار دارد.

جلیلیان از مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان خواست تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان گفت: با توجه به پیش بینی اداره هواشناسی، مبنی بر وزش شدید باد همراه با ورود توده گرد و غبار به هوای استان تقاضا میشود به‌منظور حفظ سلامت خود، توصیه‌های بهداشتی بخصوص توسط گروه‌های پرخطر رعایت گردد.

جلیلیان همچنین از تمام کارکنان دولتی که دچار بیماری زمینه ای در شهرستان های مرزی درگیر با ریزگردها هستند نیز خواست در منزل بمانند و سرکار نروند.

وی با بیان اینکه کیفیت هوای شهرستان‌های مرزی استان کاهش یافته، اظهار کرد:استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

ابن مقام مسئول از مردم در خواست کرد از طریق خبرگزاری‌های استان یا کانال اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، وضعیت آلودگی هوا را پیگیری کنید و تا برگشتن به شرایط عادی، توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمایید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار