هوای کهگیلویه و بویراحمد برای گروه‌های حساس خطرناک اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ 02 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، همانطور که هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هشدار صادر کرده بود ریز گرد‌ها به کهگیلویه و بویراحمد هجوم آوردند و در حال حاضر شرایط برای سالمندان، کودکان و بیماران مناسب نیست.

ولی بهره‌مند رئیس اداره پایش هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با اشاره به دید افقی در شهر‌های مختلف استان گفت: تا ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح امروز دید افقی در یاسوج ۳ کیلومتر، امامزاده جعفر ۶ کیلومتر، دهدشت ۵، گچساران ۶، سی‌سخت ۷ و بهمئی دو هزار متر مربع بوده است.

وی بیان کرد: از امشب تا روز جمعه چشمه جدیدی از گرد و خاک به وجود می‌آید و گرد و خاک غلیظ‌تری میهمان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و شرایط در استان بدتر و دید کاهش می‌یابد.

بهره‌مند با بیان اینکه وضعیت کنونی برای سالمندان، کودکان و افراد آسیب پذیر خطرناک است گفت: افراد از انجام حرکات ورزشی در هوای باز خودداری کنند، ضمن اینکه مدیریت در نگهداری تاسیسات حساس و احتیاط در سفر‌های بین شهری توصیه هواشناسی است.

هادی سینایی مدیر روابط عمومی محیط زیست گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ایستگاه سنجش آلایندگی هوا ندارند.

وی بیان کرد: حتی در این خصوص دو جلسه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شد تا اعتباری برای استقرار ایستگاه سنجش آلایندگی در شهرستان‌ها اختصاص دهند قول‌هایی داده شد، اما تاکنون کاری انجام نشده است.

سینایی افزود: طبق گزارشات رسیده شهرستان بهمئی به دلیل همجواری با استان خوزستان در شرایط مطلوبی به لحاظ ریز گرد‌ها ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار