کد خبر: ۱۰۴۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳ 01 May 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
مورخ دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

امسال خبر‌های خوبی از وضعیت آورد آب سد‌های کشور به ویژه خوزستان به گوش نمی‌رسد، خشکسالی که آمد اوضاع بعضی استان‌ها به لحاظ کمبود آب وخیم شد تا جایی که مسئولان استان به این نتیجه رسیدند تا کشت بعضی محصولات آب بر را ممنوع کنند.

کشت برنج در استان هر ساله با مصیبت‌هایی همراه است و به گفته مسئولان امسال با تنش آبی مواجه می‌شویم، ممنوعیت کشت تابستانه برنج در خوزستان، تمامی صنایع تبدیلی و وابسته به این صنعت را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

منطقی هم که فکر کنیم آب که کم باشد نمی‌توان ریسک کرد، اما خوب این کار نتیجه دیگری هم در پی دارد، اینکه نتوانیم مواد غذایی را در استان تهیه و تولید کنیم و در نتیجه وارد کردنشان هم از استان‌های دیگر مشکلات خود را دارد.

راه امرار معاش برنج‌کاران و کشاورزان، کشاورزی و برنج‌کاری است، اگر کشاورزان و برنج‌کاران از کار بیکار شوند، تبعات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در پی دارد و مهاجرت کشاورزان از روستا‌ها به شهر‌ها را نیز باید در نظر گرفت.

کشاورزان خوزستانی به خاطر سیل و خشکسالی‌های متناوب، وضعیت اقتصادی - معیشتی شکننده و طاقت فرسایی دارند و باید با این موضوع به صورت ملی برخورد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار