رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: صدور سند کاداستر بعد از سند رفع تداخل منجر به بهره گیری کشاورزان از مزایای این طرح خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 01 May 2022

شهریار قاسمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به قانون رفع موانع تولید و بهره وری بخش کشاورزی اظهار کرد: رفع تداخل اراضی کشاورزی با منابع ملی مورد بحث است که بعد از رفع تداخل اراضی کشاورزی با منابع ملی صدور سند کاداستر برای این اراضی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح را به جدیت دنبال می‌کنیم، افزود: از شرکت‌های مشاوره‌ای برای رفع تداخل و همچنین نقشه کشی و ارسال به ادارات ثبت کمک گرفتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: عزم وزارت خانه برای صدور سند کاداستر برای تمام اراضی کشاورزی جدی است، ۴ سوی زمین کاداستر مفروض و مشخص است و هر زارعی سهمیه خود را داشته و می‌تواند از وسایل شخصی بهره بگیرد و در بخش‌های مختلف از سند زمین کشاورزی اش که کاداستر شده استفاده کند.

وی در ادامه مزایای زمین‌های کشاورزی کاداستر شده را برشمرد و گفت: بسیاری از نزاع‌ها و اختلافات درون زمین و اراضی کشاورزی روستا‌ها کاسته شده و با اجرای طرح سند کاداستر حجم پرونده‌های دادگستری هم کاهش می‌یابد و به راحتی می‌توان بحث علمی کشت را برای این زمین‌ها اجرا کرد.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: حدود و اطراف زمین و همسایگان کاملا مشخص است لذا از تمامی کشاورزان تقاض می‌کنیم که از اینطرح حمایت کنند، باید توجه داشت رفع تداخل اراضی، پیش نیاز صدور سند کاداستر است و باعث می‌شود اختلافاتی که از قدیم بین منابع ملی و اراضی کشاورزی بوده رفع شود و اگر احیانا اراضی سابقه کشت کشاورزی داشته با اجرای قانون رفع تداخل آن اراضی به کشاورز تعلق می‌گیرد و از منابع ملی خارج می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: البته برای صدور سند کاداسترابتدا سند رفع تداخل را اجرا می‌کنیم و بعد از رفع تداخل سند کاداستر صادر می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار