معاون مدیریت بحران استانداری همدان از اجرای طرح مستندسازی خسارتهای بلایای طبیعی خبر داد و گفت : این طرح علاوه برافزایش دقت ثبت اطلاعات و آمار درست، برنامه ریزی برای توسعه پایدار را فراهم می کند .
کد خبر: ۱۰۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 04 October 2015
معاون مدیریت بحران استانداری همدان از اجرای طرح مستندسازی خسارتهای بلایای طبیعی خبر داد و گفت : این طرح علاوه برافزایش دقت ثبت اطلاعات و آمار درست، برنامه ریزی برای توسعه پایدار را فراهم می کند .

به گزارش ایرنا ؛قهرمان زارعی  در ستاد مدیریت بحران در اسدآباد با اشاره به اجرای طرح مستند سازی اعلام خسارت بلایای طبیعی در تمام شهرهای استان گفت : این کار در گذشته به صورت سلیقه ای و جزیره ای از سوی اداره ها و فرمانداریها انجام می شد که مشکلات و نواقصی داشت که با اجرای طرح مستندسازی وضعیت بهتری را شاهد هستیم .

وی بیان کرد: این طرح به صورت جامع و سراسری با توجه به سیاستهای مدیریت بحران کشور تدوین و طراحی شده و به همه شهرهای استان ابلاغ شده است که روند اعلام خسارت وپرداخت غرامت به حادثه دیدگان تسهیل می شود .

زارعی خاطرنشان کرد : 29 شهرداری استان در اولویت پرداخت اعتبار برای اجرای طرحهای پیشگیری از بحران هستند و از سال 86 اعتبارات خوبی به آنها پرداخت شده است و شهرداریها نیز در این خصوص فعالیتهای موثری داشته اند و اداره های راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نیز نقش مهمی در مدیریت بحران تاکنون ایفا کرده اند .

معاون مدیریت بحران استان با بیان اینکه در آستانه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی قرارداریم گفت : استان همدان در سالهای اخیر توانست با اجرای برنامه های سودمند و اثربخش رتبه نخست کشوری را بدست آورد .

فرمانداراسدآباد نیز در ادامه با اشاره به خسارت 400 میلیارد ریالی به محصولات کشاورزی اسدآباد دراوایل امسال گفت : متاسفانه به علت سرمازدگی شدید 90 درصد باغات هلو شلیل و 30 درصد مزارع گندم شهرستان دچار خسارت شدند که هیچ کدام از اراضی تحت پوشش بیمه نبودند و نتوانستیم به آنها کمک کنیم .

مسعود بکایی با ابراز گلایه از عملکرد صندوق بیمه کشاورزی افزود : این صندوق می تواند با اصلاح و بازنگری در قوانین خود تولیدکنندگان را برای استفاده از خدمات بیمه تشویق کند و از بروز اینگونه بحرانها جلوگیری کند .

شهرستان اسدآباد 107 هزار جمعیت دارد و در 45 کیلومتری همدان واقع شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار