نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از جلسه و قول وزیر بهداشت برای تامین اعتبار باقیمانده برای اتمام پروژه بیمارستان ولیعصر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷ 27 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از طرح بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تامین این اعتبار با همکاری سازمان برنامه و بودجه قول مساعد داد.
وی یادآورشد: مهمترین مسئله ای که در دیدار با وزیر بهداشت مطرح شد، بیمارستان ولیعصر بود چرا که این مرکز درمانی بزرگ ترین طرح بیمارستانی استان است و با توجه به عقب افتادگی شدید استان مرکزی در سرانه های تخت بیمارستانی، تکمیل و بهره برداری از این طرح ضرورت قطعی دارد.
وی تاکید کرد: متاسفانه قول‌های مساعدی که مسئولان اجرایی در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اراک طی سال‌های اخیر در خصوص تکمیل و بهره‌برداری این طرح داده‌اند و همچنین مشکلاتی که در روند اجرا و عدم جدیت پیمانکاران برای تسریع در اجرا و تکمیل آن وجود داشته است و با وجود اینکه این طرح حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما همچنان این نگرانی وجود دارد که در سال جاری این طرح به سرانجام نرسد.
کریمی ادامه داد: همچنین همچنین در خصوص بیمارستان تخصصی زنان و زایمان اراک با ظرفیت یکصد تخت خواب که بخش‌هایی از آن توسط یک خیر ساخته شده نیز از وزیر بهداشت درخواست شد اعتبارات مربوط به سهم وزارت بهداشت برای ساخت این بیمارستان را پرداخت کنند و با تلاش‌هایی که خیّر نیک‌اندیش در زمینه ساخت این بیمارستان انجام داده، شاهد افتتاح این بیمارستان نیز در سال جاری باشیم.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با تاکید بر محرومیت در حوزه سلامت دو شهرستان خنداب و کمیجان گفت: در شهرستان کمیجان علیرغم اینکه بیمارستان امام علی(ع) فعال است و دارای تجهیزات درمانی مناسبی است اما پزشکان متخصص در آن مستقر نیستند که در نامه‌ای مکتوب از وزیر درخواست شد سهمیه نیروهای پزشک متخصص اطفال، زنان و داخلی، جراحی عمومی، بیهوشی، رادیولوژی و سایر تخصص‌های مورد نیاز برای شهرستان کمیجان فراهم شود که وزیر بهداشت برای بررسی و مساعدت دستورات لازم را صادر کردند.
وی افزود: با توجه به اینکه بیمارستان مهر شهرستان خنداب نیز، در سال‌های اخیر تاسیس و بهره برداری شده اما به لحاظ تجهیزات، وضعیت نامطلوبی دارد و به همین سبب در نامه‌ای فهرست تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان که شامل یک دستگاه سی تی اسکن، دستگاه رادیوگرافی قلب و انواع تجهیزات بود ارائه و وی دستور تامین و پیگیری تجهیزات را ارائه کرد.
وی افزود: تعداد زیادی پایگاه‌های اورژانس در شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب وجود دارد که با مساعدت و همکاری خیرین ساخته و یا در حال ساخت است و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به صدور مجوزهای لازم برای جذب نیروی انسانی در این پایگاه‌ها قول مساعد داد.
لزوم اختصاص سهمیه یک متخصص رادیولوژی و سونوگرافی به پژوهشکده سرطان سینه در اراک، تامین یک دستگاه اتوبوس سیار دارای تجهیزات خونگیری و تامین حداقل یک دستگاه آمبولانس ویژه برای حوادث خاص شیمیایی، اتمی و زیستی با توجه به توجه به وجود سایت آب سنگین در شهرستان خنداب و کارخانجات پالایش نفتی و پتروشیمی و شیمیایی در شهرستان اراک و امکان بروز حوادث خاص از دیگر خواسته های کریمی از وزیر بهداشت بود.
گفتنی است جمعی از نمایندگان مجلس با وزیر بهداشت دیدار کردند و در این دیدار مسائل مهم شهرستان‌های استان از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح و مسائل کلان حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی نیز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار