کد خبر: ۱۰۴۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ 18 April 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
مورخ سه شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱
صنایع دستی بی شک یکی از مهمترین محصولات فرهنگی هر قوم یا ملیتی است که امروزه با توسعه گردشگری بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

صنایع دستی هر شهر و دیاری علاوه بر اینکه از هویت فرهنگی و پیشینه تاریخی آن شهر حکایت می‌نماید، از عوامل توسعه اقتصادی در هرشهر و استان نیز محسوب می‌گردد.

ب‍‍ا ت‍وج‍ه ب‍ه پ‍ی‍ش‍ی‍ن‍ه ت‍‍اری‍خ‍‍ی خوزستان، ای‍ن استان پ‍ی‍وس‍ت‍ه ب‍س‍ت‍ر م‍ن‍‍اس‍ب‍‍ی ب‍ر‌ا‌ی رش‍د و ش‍ک‍وف‍‍ای‍‍ی ه‍ن‍ر و ص‍ن‍‍ای‍‍ع دس‍ت‍‍ی در زم‍ی‍ن‍ه ه‍‍ا‌ی م‍خ‍ت‍ل‍ف ب‍ه ش‍م‍‍ار می آید.

خوزستان با دارا بودن اق‍وام‍‍ی متعدد و ف‍ر‌ه‍ن‍گ و آداب رسوم‌های خاص، ص‍ن‍‍ای‍‍ع دس‍ت‍‍ی مت‍ن‍و‌ع و چشم نوازی دارد که این صنایع و هنرهای زیبا به دیگر استان‌ها و کشور‌های های همسایه نیز صادر می شوند.

خوش نقش و نگاره‌هایی شامل گلیم، کپو، حصیر بافی، احرامی، خراطی سبد بافی، تولیدات عشایری، سیدبافی، عبابافی، میناکاری و ... از صنایع دستی خوزستان هستند که این کهن‌دیار، حتی بافته‌ها و نقش‌هایش از اصیل ترین و جذاب ترین دستاورد‌های این خطه محسوب می‌شود.
هنر، لطافت و اصالت در ردیف به ردیف این صنایع دستی زیبا هویدا است.
حفظ و رونق این صنایع دستی متنوع بومی، از طریق برنامه‌ریزی امکانپذیر است و با افزایش تسهیلات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌توان این هنر زیبا را به رخ جهانیان کشید و در جهت رونق آن کوشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار