ییس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در خوزستان خبر داد و گفت:۸۱۳ مورد تست کرونا در شبانه روز گذشته در خوزستان انجام شد که از این تعداد ۱۷۳ مورد بیمار جدید کرونایی شناسایی شدند که نسبت به روز پیش از آن ۱۱۸ مورد بیشتر است.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ 18 April 2022

به گزارش ایرنا دکتر سید محمد علوی دوشنبه در گفت و گو با شبکه استانی خوزستان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۲۳۴ نفر با علایم کرونا به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که این آمار نسبت به روز پیش از آن تغییر چندانی نداشته است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۹ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند و ۲ نفر از هم‌ استانی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که نسبت به روز پیش از آن ۲ نفر کمتر شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری آیین‌های احیا در شهرهای آبی کرونایی در فضای باز و غیرمسقف با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امکان‌پذیر است و هیچ گونه محدودیتی از نظر ظرفیت برگزاری وجود ندارد.

وی افزود: برگزاری این آیین‌ها در شهرهای قرمز و در اماکن مسقف با ۳۰ درصد ظرفیت، در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد ظرفیت، در شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت امکان‌پذیر است.  

علوی گفت: هم اکنون میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان ۷۸ درصد است؛ همچنین میزان استفاده از ماسک در مناطق مرکزی ۶۵ درصد و در مناطق حاشیه‌ای خوزستان حدود ۱۵ درصد است.

هم اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان زرد و چهار شهرستان آبی کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار