رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: توصیه می‌ شود که در هنگام بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت‌های غیرضروری در خارج از خانه پرهیز و توصیه‌های ایمنی جدی گرفته شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 10 April 2022

هومن رفیعی سروری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: همشهریان از انجام فعالیت‌های شدید بدنی مانند قدم زدن در پارک‌ها و دویدن و هر نوع ورزش سبک و سنگین خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط پایداری و محبوس شدن هوا به هیچ وجه در ارتفاعات کوه نوردان توقف نکنند در صورت امکان کوهنوردی شان را تعطیل کنند.

رفیعی سروری تصریح کرد: توصیه می‌شود از خروج غیر ضروری از منزل و محل کار خودداری بکنند به خصوص اگر دچار بیماری‌های قلبی و ریوی و مبتلا به آسم و آلرژی هستند و یا از لنز‌های چشمی استفاده می‌کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه گفت: در صورت خروج از منزل یا محل کار حتماً از ماسک‌های مناسب و فیلتر دار جهت جلوگیری از تنفس در هوای آلوده استفاده کنند و همچنین در صورت امکان از عینک مناسب آن‌هایی که آلرژی‌ها چشمی دارند استفاده کنند، در و پنجره و منافذ محل زندگی خانه و محل کارشان کاملا بسته نگه داشته دارند و از باز کردن غیرضروری آن خودداری کنند.

وی با عنوان اینکه تغذیه مناسب در شرایط بروز پدیده گرد و غبار بسیار حائذ اهمیت است، ابراز کرد: مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه‌ها و سبزیجات تازه را برای دفع سموم از بدن توصیه می‌کنیم، از مصرف سیگار و قلیان در فضای بسته خودداری کنند و میوه‌ها و سبزیجات را که در محیط‌های باز نگهداری و عرضه میشود پس از خریداری کامل بشویید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار