استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان بر تولید مبتنی بر دانش و افزایش بهره‌وری تاکید کرد و گفت: تولید دانش‌بنیان باید همراه با اشتغال آفرینی باشد و همه دستگاه‌ها در تمام زمینه‌ها به آن توجه داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۳۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸ 06 April 2022

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان ظهر امروز چهارشنبه در نشست حمایت از شرکت‌ها و توسعه مؤسسات دانش بنیان اظهار کرد: تولید بر پایه دانش موضوعی است که در برنامه‌های اقتصادی مورد توجه بوده و همه نظریات اقتصادی مبتنی بر دانش است.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال، خوزستان نیازمند برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری از طریق توجه به فناوری‌های روز و مبتنی بر دانش است.

استاندار خوزستان بر آسیب شناسی‌ها برای تحقق هرچه بهتر افزایش بهره‌وری و تولید دانش بنیان تاکید کرد و گفت: شعار سال یک نگاه راهبردی و زیربنای توسعه کشور است.

وی با بیان اینکه تولید مبتنی بر دانش باید به یک راهبرد تبدیل شود، اضافه کرد: تولید دانش‌بنیان باید همراه با اشتغال آفرینی باشد و ضروری است همه دستگاه‌ها در همه زمینه‌ها به خصوص کشاورزی و صنعت به آن توجه کنند.

خلیلیان گفت: شناخت دقیق مقام معظم رهبری به خوبی تعیین کرد که تولید دانش‌بنیان باید همراه اشتغال و بر اساس شرایط کشور باشد.

وی بیان کرد: افزایش بهره‌وری برای کاهش هزینه‌ها باعث کنترل تورم و بهبود معیشت مردم می‌شود و این موضوعات بهم پیوسته هستند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد تحرکاتی در پروژه‌های استان از جمله فاضلاب هستیم، عنوان کرد: خوزستان از روزمرگی خارج شده ولی نیازمند اقدامات زیاد با برنامه ریزی دقیق است.

وی با اشاره به فعالیت ۹۴ شرکت دانش‌بنیان در خوزستان افزود: ارزیابی دستگاه‌ها بر اساس میزان تحقق شعار سال در زمینه دانش بنیان کردن فعالیت‌ها و اشتغالزایی انجام می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: ۲۰۰ تقاضا از طرف صنایع و شرکت‌ها برای دانش‌بنیان شدن در خوزستان وجود دارد که باید مسیر دانش‌بنیان شدن آنها هموار و تسهیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار