مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: ۲۲ هزار و ۶۹۷ نسخه کتاب در پویش "اهدای کتاب، اهدای آگاهی"، به کتابخانه‌های خوزستان اهدا شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ 05 April 2022

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان عباس حسین زاده بیان کرد: این تعداد کتاب از هفته کتاب(آبان پارسال) تا سالروز تاسیس نهاد کتاخانه‌های عمومی به مدت چهار ماه اجرا و از سوی اعضا، ارگان‌ها و موسسات به کتابخانه‌های خوزستان اهدا شد.

وی افزود: بیشترین میزان اهدای کتب در خوزستان به ترتیب شهرستان اهواز با پنج هزار و ۴۰۸ نسخه، شهرستان آبادان با یک هزار و ۸۹۰ نسخه ، اندیمشک یک هزار و ۶۳۷ نسخه، بهبهان یک هزار ۴۶۸ نسخه، خرمشهر با یک هزار و ۲۷۶ نسخه، دزفول با یک هزار و ۱۹۳ نسخه، شوش با یک هزار و ۱۳۷ نسخه، ماهشهر با یک هزار و ۲۳۲ نسخه و مسجدسلیمان با یک هزار و ۴۳۹ نسخه بود.

حسین زاده گفت:در سایر شهرستان‌های خوزستان نیز تعداد زیادی کتاب به کتابخانه‌ها اهدا شد که این منابع توسط کتابداران در کتابخانه‌ها استعلام و ثبت سامانه شده و قابل امانت توسط اعضای کتابخانه‌ها است.

وی ادامه داد: از این تعداد کتاب چهار هزار و ۳۷۷ نسخه به انبار مبادله برای غنی سازی مخازن کتابخانه‌های مناطق محروم و کم برخوردار ارسال شد.

استان خوزستان دارای ۲۲۴ باب کتابخانه با بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار جلد کتاب در ۱۰ رده موضوعی است. ۱۸۲ باب از کتابخانه‌های خوزستان نهادی ، ۴۱ باب مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.

برچسب ها: کتاب ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار