مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام؛
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام و دبیر شورای تامین مسکن استان گفت: تاكنون ۳۷۵۵۰ نفر در برای نهضت ملی مسکن استان ثبت نام كرده اند که از این تعداد تا کنون۹۸۰۶ نفر حائز شرايط اوليه بوده اند و ۴۳۴۴ نفر تأييد نهائي شده اند
کد خبر: ۱۰۳۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ 20 March 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ دیروز عصر  آخرین جلسه شورای تامین مسکن استان ایلام به ریاست دکتر بهرام نیا استاندار ایلام با هدف بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن استان برگزار شد.

 بهادری در این جلسه گفت: برنامه تولید مسکن درچشم انداز ۴ ساله استان را ۳۲۶۰۱ واحد تعریف شده که احداث ۱۲۸۸۹ واحد از این میزان به طور مستقیم توسط راه و شهرسازی استان به انجام خواهد رسید و ما بقی آن از طریق تولید مسکن در محلات هدف (باز آفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی) ، مسکن روستایی، مسکن استیجاری و تولید مسکن بخش خصوصی احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه خاطر نشان کرد: تاكنون ۳۷۵۵۰ نفر در برای نهضت ملی مسکن استان ثبت نام كرده اند که از این تعداد تا کنون۹۸۰۶ نفر حائز شرايط اوليه بوده اند و ۴۳۴۴ نفر تأييد نهائي شده اند، تعداد كل پروژه هاي نهضت ملي در استان تاكنون درقالب ۶۳ پروژه شروع ويا در حال مناقصه يا در مرحله صدور پروانه مي باشند و تاكنون ۱۸۲۰متقاضي ۴۰ ميليون تومان سهم آورده اولیه خود را واريز كرده اند و پروژه به آنها تخصيص داده شده است علاوه براقدامات فوق تاكنون تفاهمنامه با سپاه پاسداران استان ، بنياد شهيد و بهزيستي برای احداث مسکن منعقد شده است.

عبدالله بهادری گفت: تاكنون زمين لازم به ميزان ٤٩٣١٣٩٠ متر مربع ازمنابع موجود ، تغيير كاربري زمين هاي دولتي ،الحاق زمين هاي دولتي و ازمحل زمين مازاد دستگاهاي دولتي مطابق ماده ١٠ جهش توليد مسكن تأمين و يادر دست تأمين است .

وی افزود: تا کنون ۱۵/۹ هکتار زمین جهت احداث مسکن طرح اقدام ملی سطح استان واگذار شده ومراحل احداث ۱۴۹۰ واحدمسکونی توسط کارگزاریهاطبق تفاهمنامه های مختلف ازجمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ضمن اعلام تخفیف ۳۰ درصدی شهرداری ایلام برای اخذ پروانه و همچنین عدم دریافت هزینه تراکم و ... و همچنین تخفیف ۵۰ درصدی سازمان نظام مهندسی استان در این زمینه از همکاری این دستگاهها در طرح نهضت ملی مسکن قدردانی کرد.

دکتر بهرام نیا استاندار ایلام در این جلسه ضمن تاکید بر اجرای کامل مصوبات شورای تامین مسکن توسط دستگاههای مرتبط گفت: هدف دولت خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه بوده و در این راستان همه باید کمال همکاری در جهت اجرای کامل نهضت ملی مسکن در استان را داشته باشیم./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار