آیت الله ملک حسینی:
برنو تنها به مثابه یک اسلحه با ساختار چوب و فلز نیست، بلکه روزی از آن به عنوان اسلحه استفاده می شد و در حالیکه در دنیای امروز اسلحه ها لحظه به لحظه پیشرفت می کنند اما برخی نام ها مانند «برنو» همراه عشایر زنده مانده اند و نماد غیرت هستند بنابراین باید ماندگار شوند
کد خبر: ۱۰۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶ 30 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اسلحه عشایر بر دوش بصیرت وغیرت است، گفت: اگر عشایر این ویژگی راحفظ کنند همان عشایر واقعی هستندکه امام ازآنها به عنوان ذخایر انقلاب نام برد.

نخستین همایش «شیرمردان برنو به دست ولایت» عصر سه شنبه با حضور معتمدین، سران ایلات و طوایف مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی عصر سه شنبه در این همایش افزود: امیرمؤمنان هنگامی که یاران خود را توصیف کرد فرمود این ها کسانی هستند که سیوفشان بر بصایرشان است.

وی با بیان اینکه این شمشیر به تعبیر برخی روایات یک حقیقت خنثی است، اظهار داشت: امام علی (ع) فرمود شمشیرها کلیدهای بهشت و جهنم هستند، و امیرمؤمنان برای اینکه نشان دهد این شمشیر در دست انسانهای پاک و بادرایت است فرمود اینها کسانی هستند که شمشیرشان بر دوش بصیرت و شعور آنهاست.

در این همایش آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دفاع مقدس با یادی از شهدای عشایر استان در دوران هشت ساله دفاع مقدس اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد استانی است که عشایر لر وترک آن چه در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس و ادوار دیگر برای نظام و ولایت از جان مایه گذاشتند.

ملک حسینی بیان داشت: اگر شمشیر بر دوش تعصب، زیاده خواهی و خباثت انسان باشد امثال داعش، صدام و آل سعود متولد می شود و پایان همه این تعصب ها، زیاده خواهی ها و خباثت ها شکست است.

وی با اشاره به رشادت شیرمردان عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ تحمیلی، بیان کرد: «لُرکه» شیرمردان عشایر این استان در طی هشت سال دفاع مقدس همواره جوانان را به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل حرکت می داد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: علاوه بر رزمندگان این استان، رزمندگان لرستان، مازندران و دیگر مناطق کشور نقل می کردند گاهی اوقات از کنار سنگرهای رزمندگان لر صدای لُرکه می آمد صدایی که اسمش را نمی دانستیم اما هیجان ایجاد شده توسط این صدا را در خون خود احساس می کردیم.

ملک حسینی با اشاره به روح، منش و شخصیت بی بدیل عشایر، تصریح کرد: پوشش عشایری، کلاه لری، قطار و …. همه نشانگر یک واقعیت در درون خصایص عشایر یعنی شجاعت، غیرت، پاکی، دست پاک، دل پاک، روح شجاع، روح سستی ناپذیرو روح مقاومت در برابر هر سستی و آلودگی است.

وی بیان کرد: روح بیگانه ستیزی در طول تاریخ همواره در عشایر مناطق مختلف کشور موج می زد و عشایر مردانی بودند که هرگز اجازده ندادند کسی به حریم شخصیت انسانی آنها تجاوز و تعدی کند.

نام «برنو» باید ماندگار شود

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تفنگ «برنو» را نماد دفاع و غیرت عشایر دانست و عنوان کرد: برنو تنها به مثابه یک اسلحه با ساختار چوب و فلز نیست، بلکه روزی از آن به عنوان اسلحه استفاده می شد و در حالیکه در دنیای امروز اسلحه ها لحظه به لحظه پیشرفت می کنند اما برخی نام ها مانند «برنو» همراه عشایر زنده مانده اند و نماد غیرت هستند بنابراین باید ماندگار شوند.

ملک حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کلمه ولایت در جمله«شیرمردان برنو بدست ولایت» حکایت از سخن مولای شیعیان دارد که فرمود شمشیر انسان های با درایت بر دوش بصیرت و شعور آنهاست.

وی بیان کرد: حماقت اگر اسلحه به دست انسان بدهد بدبختی را به همراه دارد و تعصب نیز نفرت ها و کینه های کهنه را بوجود می آورد و اگر کسی عشایر را به تعصب کور و جهالت بشناسد در حقیقت مفهوم عشایر را درک نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: اگر عشایر را به غیرت برای حفظ ناموس، شرف و میهن بشناسیم همان بصیرتی است که شمشیر بر دوش اوست و دستی که در دست ولایت است.

ملک حسینی اضافه کرد: هنوز انقلاب پیروز نشده بود که بسیاری از عشایر این استان با برنو و اسلحه های شخصی به استقبال کسی رفتند که احساس می کردند بوی رهبرشان را می دهد و از خارج از کشور پیام اسلام و توحید را برای آنها ارسال می کرد و از آنها می خواست در برابر کفر بایستند.

وی با تأکید بر اینکه اسلحه های عشایر بر دوش بصیرت و غیرت است، افزود: هرگاه عشایر چنین ویژگی را حفظ کنند در این صورت عشایر واقعی هستند که امام خمینی (ره) از آنها به عنوان ذخایر انقلاب نام برد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اما هنگامی که حادثه خلق شود و دو همسایه یا طایفه به جان هم بیفتند و به خانه همدیگر حمله کنند چنین روحی روح عشایری نیست و دیگر سلاح به دست تعقل و بصیرت نیست.

ملک حسینی با تأکید بر شناخت روش ماندگاری و حفظ روح عشایری و شاخت مواردی که در تقابل با روح عشایری بوده و در مناطق عشایری این استان حادثه آفریده است و جلوگیری از وقوع چنین مواردی، تصریح کرد: اگر این دو شناخت برای ما حاصل شود می توانیم مانند گذشته به مردان امروز نیز افتخار کنیم.

ملک‌حسینی به پیروزی‌های مردم سوریه و یمن و عراق اشاره کرد و گفت: وقتی جیش‌ الشعبی به میدان آمد تروریست‌ها عقب‌نشینی کرده و هر روز نسبت به قبل تضعیف می‌شوند.

وی، جیش‌الشعبی را در کشورهای عربی نمونه‌ای از عشایر برنو به دست در ایران نامید که اکنون با الگو گرفتن از ایران اسلامی در حال عقب راندن داعش از بلاد اسلامی هستند.

ایجاد اختلافات قومی و قبیله ای از اهداف دشمن است

وی تأکید کرد: در خصوص عشایر نباید دچار این پارادوکس شویم که از یک سو عشایر را به سلاح بشناسیم و از سوی دیگر آموزش های لازم برای بهره گیری صحیح از این سلاح را به آنها نیاموزیم.

نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری ایجاد اختلافات قومی و قبیله ای را از مهمترین اهداف دشمن دانست و بیان کرد: در مدارس عشایری و در دانشگاه ها با حفظ روحی عشیرتی باید آموزش غیرت عشایری داده شود.

ملک حسینی اضافه کرد: اگر دشمن گرایش های قبیله ای و طایفه ای ما را تقویت کند شمشیرها، اسلحه ها و برنوها دیگر به دست ولایت نیست بنابراین باید دست را از دست دشمن کشید تا چنین دستی همواره در دست ولایت باشد.

در این همایش از عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد که با اسلحه شخصی خود در هشت سال دفاع مقدس به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند، تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار