معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: میزان جوجه‌ریزی در اسفند امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۳۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 07 March 2022

به گزارش ایرنا علی رحم کریمی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان بیان کرد: از ابتدای اسفند تاکنون سه میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در خوزستان انجام شده که تا پایان امسال به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه خواهد رسید.

وی گفت: با توجه به جوجه ریزی خوبی که در بهمن امسال انجام شد وضعیت  تامین مرغ در خوزستان خوب است اما باید این روند جوجه ریزی  ادامه یابد.
وی با بیان اینکه ۷۹۰ تن مرغ منجمد در ۱۰ روز گذشته در خوزستان توزیع شده است، افزود: روزانه در اهواز در ۵۰ نقطه مرغ منجمد توزیع می‌شود، و با توجه به مصرف بالای مرغ در خوزستان نیاز است که سهمیه مرغ در استان بیشتر شود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: از یک‌ماه پیش با کمبود روغن خوراکی با برندهایی همچون اویلا و فامیلا که مورد استقبال مردم در خوزستان است روبه رو هستیم.
کریمی ادامه داد: نامه‌ای به وزرات جهاد کشاورزی برای تامین سهمیه روغن خوراکی از برندهای مختلف در خوزستان ارسال کردیم.

در خوزستان ۸۰۰ واحد تولید مرغ وجود دارد و ماهانه بالغ بر پنج میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام می شود.

 

تامین ۲هزار و ۵۷۰ تن میوه تنظیم بازار ویژه ایام نوروز در خوزستان

معاون فنی و بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: هزار تن سیب قرمز و زرد و یکهزار و ۵۷۰ تن پرتقال با قیمت دولتی ویژه ایام نوروز برای خوزستان تامین شده و در سردخانه ذخیره شده است.

عدنان لویمی افزود: ۱۵۵ غرفه عرضه میوه در شهرستان های مختلف خوزستان در نظر گرفته شده است و از ۲۵ اسفند عرضه آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت میوه‌های تنظیم بازار ایام نوروز ۲ روز پیش از عرضه تعیین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار