مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی در خوزستان استفاده از آب‌های نامتعارف از جمله زهاب نیشکر برای رونق زراعت چوب در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 04 March 2022

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، سید محمدتقی سجادی با بیان این مطلب اظهار داشت که در همین زمینه صنعت توسعه نیشکر متعهد شد که ۲ هزار هکتار زراعت چوب را با منابع آبی که در اختیار دارد انجام دهد.

این میزان نهال‌کاری و درختکاری در قالب پویش ملی «ایران سرسبز» از سوی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی انجام می‌شود. این شرکت اخیرا به این پویش ملی پیوسته است.

وی تاکید کرد: در استان‌هایی که به دلیل داشتن جنگل در معرض آسیب‌هایی همچون قاچاق چوب و تولید زغال هستند، زراعت چوب و توسعه مشاغل جایگزین می‌توانند به عنوان راهکار اجرا شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان زراعت چوب را یکی از سیاست‌های امسال کشور بیان کرد و گفت: انتظار از شرکت توسعه نیشکر این است که به صورت ویژه به زراعت چوب ورود کند.

سجادی افزود: زراعت چوب یکی از موضوعات به روز با هدف حفظ و حراست جنگل‌ها، توسعه فضای سبز، تقویت اقتصاد و تولید چوب است. اگر می‌خواهیم یک میلیون هکتار جنگل زاگرس در استان را حفظ کنیم یکی از راهکارها زراعت چوب است.

به گفته وی، با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی در خوزستان، قرار شد استفاده از آب‌های نامتعارف در دستورکار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار