معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های این معاونت احیای کریدور علم فناوری است، گفت: در این راستا منطقه ویژه علم و فناوری استان مجدد فعال شده و جلسات هیأت اجرایی آن در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 23 February 2022

امیر رضا نقش معاون اقتصادی استانداری اصفهان اظهار داشت: اگر قرار است زیست‌بوم‌مان برای کارآفرینی فعال باشد،‌ یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسأله‌ها حمایت و سرمایه‌گذاری برای رشد و شتاب‌دهی کارآفرینی است.

وی افزود: به نظر می‌رسد در اصفهان چنین فضایی آماده است و در این چند سال در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورده است.

نقش با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته بیش از ۴۵ درصد استارتاپ‌ها در حوزه IT است، یادآور شد: فکر می‌کنم کشورمان در این حوزه جای کار زیادی دارد و شروع آن در حوزه خدمات مهندسی با استارتاپ‌هایی است که رقم خورده.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به شروع عملیات پروژه کارخانه نوآوری توضیح داد: این عملیات شامل مرکز نوآوری حوزه ICT و فناوری فضایی است و به نظر می‌رسد حدأکثر ۱۸ تا ۲۴ ماه بعد افتتاح رسمی این پروژه را داشته باشیم.

وی با تأکید بر هم‌افزا شدن میان پروژه‌ها خاطرنشان کرد: نیاز است به‌عنوان حاکمیت و استانداری دنبال باشیم تا یکپارچگی را ایجاد کنیم زیرا آفت چنین اقداماتی جزیره‌ای نگاه کردن است و اگر هم‌افزایی اتفاق بیفتد می‌توان افق آینده را ترسیم کرد.

نقش با بیان اینکه یکی از اولویت‌هایمان در معاونت اقتصادی استانداری اصفهان پرداختن به مسأله مهم علم و فناوری و احیای کریدور علم فناوری است، توضیح داد: در این راستا منطقه ویژه علم و فناوری استان مجدد فعال شده است و جلسات هیأت اجرایی آن در حال برگزاری است.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان بیان داشت: با پیگیری چنین مواردی می‌توانیم به هدف‌گذاری اصلی در سطح کلان کشور که تبدیل ۲۰ درصد از اقتصاد کشور به اقتصاد دانش‌بنیان است کمک کنیم و ابتدای این مسیر حمایت‌هایی است که از ایده‌ها و استارتاپ‌ها اتفاق می‌افتد تا زنجیره‌ها را طی کنند تا به شرکت داشن بنیانی که گردش اقتصادی بالایی دارند  برسند.

وی خبر داد: در شرایط فعلی کم‌تر از ۵ درصد اقتصاد کشور بر پایه دانش‌بنیان است و نیاز است به حداقل ۵ برابر وضعیت فعلی برسیم.

نقش درخصوص حمایت استانداری از توسعه اکوسیستم فناوری توضیح داد: اصلی‌ترین ‌وظیفه دولت حمایت است؛ نیاز است چنین اقداماتی با نگاه و حمایت از بخش خصوصی اتفاق بیفتد و در این راستا در بحث زیست بوم کارآفرینی که به اشتغال استان منجر می‌شود روش‌های قانونی خوبی را داریم.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه موضوع بعد حمایت‌هایی است که از طریق تبصره ۱۶ اتفاق می‌افتد، گفت: سعی کردیم برای سال آینده عدد این تبصره را بالاببریم، برای حمایت‌های معنوی نیز این آمادگی را داریم که هرکجا تیم‌های کارآفرینی به جایی رسیدند که خواستند محصول‌شان را عرضه کنند در بحث مجوزها و دیگر بخش‌ها کمک و پیگیری کنیم.

وی یادآور شد: قانونی از سمت وزارت کار درحال ابلاغ شدن است که قانونی کاملا حمایتی برای کسب و کارها خرد است.

نقش درخصوص حلقه واسط بودن معاونت اقتصادی استانداری میان دانش‌ بنیان‌ها و بنیادهای حاکمیتی تصریح کرد:‌ طبق دستورالعملی که به بانک‌ها ابلاغ شده است اولویت وام‌ها به شرکت‌های دانش بنیان تخصیص یافته و در این راستا زمینه‌های خوبی داریم همچنین جلساتی را با بنیادهایی از جمله بنیاد مستضعفان برگزار کردیم تا مذاکراتی داشته باشیم و در این زمینه طرح‌هایی را دارم و پیگر آن‌ها هستم اما نیاز است از سمت استارتاپ‌ها نیز طر‌ح‌هایی برای ما ارسال شود.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان یادآور شد: رئیس بنیاد اوقاف کشور به ما اعلام آمادگی کرده است که در زمینه کارآفرینی و استارتاپ‌ها برای سرمایه‌گذاری ورود پیدا کند و اگر طرح‌هایی آماده و ارائه شود راحت‌تر مذاکره خواهیم کرد.

وی در پایان عنوان کرد: اگر قرار باشد توسعه‌ای اتفاق بیفتد،‌اولین قدم آن گفتمان‌سازی است و چنین حرکاتی قابلیت ایجاد گفتمان را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار