کد خبر: ۱۰۳۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰ 21 February 2022
 روزنامه اطلاعات درمطلبی با عنوان «شفاف سازی شوخی بود یا جدی؟» به قلم داود مختاریانی این گونه آورده است:

برکناری رئیس فدراسیون فوتبال آنقدر حاشیه داشت که اصل موضوع تقریباً به فراموشی رفت و کمتر به دلایل این برکناری پرداخته شد.
اعضای هیأت رئیسه فدراسیون دلیل اصلی برکناری عزیزی خادم را شفاف نبودن عملکرد مالی فدراسیون اعلام کردند.

دلیلی که درست و منطقی است، زیرا در صورت شفاف نبودن عملکرد مالی، زمینه فساد در تشکیلات فراهم خواهد شد.

مشکل اینجاست اکثر کسانی که معترض به شفاف نبودن عملکرد رئیس فدراسیون بودند خودشان در مجموعه تحت مدیریتشان نه فقط شفاف عمل نکرده و نمی‌کنند بلکه به شبهه‌های جدی پیش آمده هم پاسخگو نیستند. از قدیم گفته‌اند: «رطب خورده منع رطب کی کند؟»

وقتی کسانی که خود عملکرد شفاف ندارند از عملکرد غیر شفاف رئیس فدراسیون صحبت می‌کنند، کل ماجرا بیشتر به طنز شباهت پیدا می‌کند تا یک بحث جدی!

به هرحال رئیس فدراسیون عزل موقت شد تا اردیبهشت سال آینده در مجمع عمومی تکلیف ریاست فدراسیون روشن شود، زیرا اگر وی بتواند از عملکرد خود دفاع کند و اعضای مجمع مجدداً رأی به ریاست عزیزی خادم بدهند، شاهد بازگشتش به فدراسیون فوتبال خواهیم بود.

شاید این روز‌ها بحث بازگشت عزیزی خادم بعید به نظر برسد، ولی اگر سرپرست موقت و اعضای هیات رئیسه هم نتوانند تا زمان برگزاری مجمع عمومی موفق عمل کنند، شانس بازگشت رئیس برکنار شده را افزایش خواهند داد.

هرچند انتخاب میرشاد ماجدی به عنوان تنها عضو فوتبالی هیأت رئیسه علیرغم ایراد‌هایی که می‌توان به انتخابش گرفت، نقطه روشن ماجراست، ولی فراموش نکرده‌ایم که انتخاب اول هیأت مدیره شخص دیگری بود که به دلیل اشکال قانونی مقدور نشد و سرپرست فعلی از سر اجبار انتخاب شد.

حال این گوی و این میدان. برای اینکه معلوم شود هیأت مدیره واقعاً دغدغه شفاف بودن عملکرد مالی فدراسیون فوتبال را دارد و نیت دیگری در کار نبوده است، در قدم اول همه هزینه‌ها و قرارداد‌های مالی و حقوق دریافتی مدیران فدراسیون را اعلام کنند. سپس نسبت به اعلام رقم قرارداد‌های حامیان مالی، درآمد تبلیغات محیطی لیگ و تیم ملی و هزینه‌های اعزام تیم شفافیت به خرج دهند تا ثابت کنند دلیل اصلی مخالفت با رئیس فدراسیون غیر شفاف عمل کردن مالی وی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار