فرماندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای علمی دانشگاه رازی گفت: برای حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی استان باید نگاه ما به دانشگاه باشد، زیرا این واقعیت در دنیا ثابت شده که اگر می‌خواهیم پیشرفت و توسعه داشته باشیم باید کار‌ها برپایه علم پیش برود.
کد خبر: ۱۰۲۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 19 February 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «فضل‌الله رنجبر» روز شنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری فرمانداری کرمانشاه با دانشگاه رازی افزود: "توانا بود، هر دانا بود" و این توانایی و دانایی در دانشگاه‌ها است و ما در استان دانشگاه با سابقه رازی را داریم که توانایی علمی بالای برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کرمانشه را دارد که از این پتانسیل باید خوب استفاده کنیم.

او در ادامه از عضویت دانشگاه رازی کرمانشاه در شورای اداری استان استقبال کرد و گفت: در این جلسات دانشگاه رازی و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند پل ارتباطی خوبی برای حل مشکلات پروژه‌ها و طرح‌های استان برقرار کنند؛ هم مدیران با توانایی دانشگاه آشنا می‌شوند و هم دانشگاه ظرفیت و قابلیت‌های خود را برای حل مسائل استان می‌تواند عرضه کند.

رنجبر بیان داشت: حتی دهیاران و بخشداری‌های ما نیز که امروز اکثرا دانش آموخته‌های دانشگاهی هستند باید از توان پژوهشی، تخصصی و مشاوره‌ای دانشگاه‌ها برای اجرای پروژه‌ها و همچنین حل مسائل و مشکلات استفاده کنند، اگر در برخی از پروژه‌ها از مشاوران دانشگاهی بهره می‌بردیم امروز در برخی پروژه‌ها دچار مشکل نمی‌شدیم.

دانشگاه رازی با تمام توان و ظرفیت در خدمت توسعه استان است

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به سابقه علمی بالا و همچنین وجود ده‌ها استاد عالی رتبه دانشگاهی این دانشگاه در رشته‌های مختلف علمی گفت: دانشگاه رازی با تمام توان و ظرفیت و پتانسیل علمی در رشته‌های مختلف برای خدمت به توسعه، پیشرفت و حل مشکلات و مسائل کاملا آماده است.

«محمدنبی احمدی» افزود: باید ارتباط عمیقی بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و اداری به وجود بیایید و مدیران استان در زمینه‌های تخصصی از توان پژوهشی، تخصصی، تحقیقاتی و مشاوره‌ای و ارزیابی دانشگاه رازی استفاده کنند.

او گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه در همه زمینه‌ها توان علمی خوبی برای رسیدگی علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، مشاوره‌ای و ارزیابی پروژه‌ها و طرح‌ها دارد و همچنین در زمینه تکنولوژی‌های نو، راه اندازی استارتآپ‌ها و خانه‌های خلاق نیز از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این پتانسیل‌ها استفاده کنند.

احمدی همچنین با اشاره به برخی از مسائل اجتماعی جامعه گفت: دانشگاه رازی در دانشکده علوم اجتماعی مرکز مشاوره‌ای قدرتمند در راستای رسیدگی به مسائل اجتماعی و فرهنگی استان دارد که مسئولان برای رسیدگی به مباحث اجتماعی از توان علمی این مرکز استفاده کنند.

وی در پایان گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه مرکزیت علمی غرب کشور، دانشگاه مادر و معین استان است، که امیداوریم مدیران از ظرفیت‌ها و پتانسیل این دانشگاه در راستای حل مشکلات و مسائل استفاده کنند.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری بیشتر بین دانشگاه رازی و فرمانداری کرمانشاه منعقد شد.

دانشگاه رازی توان علمی بالایی برای حل مشکلات استان کرمانشاه دارد

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲ - ۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می‌برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار