رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: در شرایط فعلی تنها ۲۶ درصد جمعیت هدف خوزستان هر سه دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶ 10 February 2022

به گزارش ایرنا امراله مردانی بامداد پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۱ درصد کودکان ۹ تا ۱۲ سال استان واکسینه شده اند گفت:  از روز گذشته کار واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال را آغاز کردیم که از والدین انتظار داریم نسبت به واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است افزود: میانگین روزانه مراجعان به مراکز منتخب شرق اهواز حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر است که نسبت به روزهای قبل افزایش چشمگیری داشته است.

 رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: از مردم استان انتظار داریم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون به مهار بیماری کمک کنند تا بتوانیم با سلامت از این موج عبور کنیم.

هفت درصد کودکان زیر ۱۲ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول واکسینه شدند

در ادامه دکتر علیرضا خسروپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تاکنون هفت درصد کودکان زیر ۱۲ سال در شهرهای تحت پوشش دانشگاه، نوبت اول واکسن شان را دریافت کرده اند.

وی افزود: با توجه به سرعت بالای ابتلا به اُمیکرون و شیوع آن در کودکان، لازم است که علاوه بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در حال حاضر ۸۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه یک نوبت، ۷۵ درصد ۲ نوبت و ۳۱ درصد هر سه دُز را تزریق کرده اند.

وی افزود: همچنین ۸۸ درصد افراد ۱۲ تا ۱۷ سال نیز یک نوبت و ۷۰ درصد هر ۲ نوبت واکسن را تزریق کرده اند.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار