هدف گذاری مقام معظم رهبری بسیار مهم و معنی دار است به اینصورت که این رویکرد بصورت جدی و قطعی دنبال شود و توجه به مقوله گردشگری در الویت قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ 29 September 2015
محمود وفایی در مراسم بازدید از دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی جنوب شرق در روز جهانی جهانگردی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص گردشگری گفت: برای اولین بار ۲ بند از سیاست های ابلاغی در خصوص بحث گردشگری آمده است که انتظار می رود طبق این برنامه بر تعداد گردشگران ورودی به کشور افزوده شود.

وی اظهار کرد: هدف گذاری مقام معظم رهبری بسیار مهم و معنی دار است به اینصورت که این رویکرد بصورت جدی و قطعی دنبال شود و توجه به مقوله گردشگری در الویت قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه مطلب فوق تصریح کرد: همه فعالان گردشگری طبق این بیانات قدم در راه بگذارند و با خلاقیت و نوآوری زمینه را برای ورود هر چه بیشتر گردشگران خارجی مهیا سازند.

وفایی با بیان اینکه استان کرمان دارای جاذبه های بکر و منحصربفردی است که اول باید به ایرانیان و سپس به جهانیان شناسانده شود ، گفت: رسالت شما در این مسیر رسالتی ملی و اعتقادی است که امیدوارم با همکاری این اداره کل به نتایج خوبی برسیم.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه افق صنعت گردشگری افقی روشنی است ، افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۷ هزار گردشگر خارجی از استان کرمان بازدید کردند که نسبت به  ۱۵ سال اخیر اتفاق بسیار مبارکی محسوب می شود.

وی بیان کرد: اقدامات ، تلاشها و رویکرد دولت تدبیر و امید در بخش سیاستخارجی و باز کردن حالت انقباظی کشور با دنیا بسیار موثر بوده بطوریکه این  توافق کمک کرد که ایران با چهره جذابش به جهانیان معرفی شود.

وفایی تصریح کرد: امیدواریم با همت و تلاش در فضای جدید ایجاد شده و فصل پسا تحریم یک رقابت سالم را با دیگر استانها شروع کنیم و به حق استان در کشور و سپس دنیا دست یابیم.

وی در ادامه بیان کرد: رویکرد استاندار، بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، شهرداری، فرمانداران، ائمه جمعه و همه مجموعه استان متاثر از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است که توجه به صنعت گردشگری نیز یکی از این سیاست هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به توسعه پایدار و یک اقتصاد شکوفا دست پیدا کنیم باید گردشگری را به عنوان محور اقتصادی بشناسیم ، افزود: گردشگری باید به عنوان یک صنعت شناخته شود و همه آنچه که در ارتباط با این صنعت است را مد نظر بگیریم.

وی به تکریم ارباب رجوع در دستگاههای دولتی اشاره کرد و گفت: امروزه تکریم ارباب رجوع یک آبخوری و یک صندلی نیست بلکه بردن خدمات به خانه های مردم است.

وفایی بیان کرد: امروزه دلیلی ندارد مردم برای خرید یک بلیط هزینه پرداخت کند بلکه باید خدمات از طریق فضای  مجازی و حتی ارزانتر در اختیار مردم قرار گیرد که این مسئله خود باعث ترغیب مردم به سمت گردشگری و سفر می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه انتظار داریم دفاتر خدمات مسافرتی استان از روش های سنتی استفاده نکنند و نوآوری و خلاقیت را در دستور کار خود قرار دهند تصریح کرد: امروز با تعامل ، تلاش و رقابت سالم دست اندرکاران صنعت گردشگری به موفقیت در صنعت گردشگری خواهیم رسید.

به گزارش ایسنا، در ادامه "مسعود دهقانی” مدیر دفتر خدمات مسافرتی جنوب شرق از راه اندازی سایت رزرو انلاین این دفتر خبر داد و گفت:  در حال حاضر این سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی مجهز شده و بزودی زبان فرانسه نیز اضافه خواهد شد.

وی افزود: این دفتر خدمات مسافرتی خدمات گردشگری را به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان و گردشگران قرار می دهد .

دهقانی با بیان اینکه بیش از ۲۵ سال از راه اندازی دفتر خدمات مسافرتی جنوب شرق می گذرد ، اظهار کرد: این دفتر با تبلیغات گردشگری که طی سالهای گذشته انجام داده است توانسته خدمات ارزنده ای را به صنعت گردشگری استان ارائه کند.

وی تصریح کرد: در آینده ای نزدیک ایرلاین های خارجی انجام گرفته و پروازهای جدیدی نیز به لیست پروازهای خارجی اضافه خواهد شد.

مدیر دفتر خدمات مسافرتی جنوب شرق افزود: رویکرد ما حضور در نمایشگاههای خارجی است بطوریکه با ارائه پکیج های گردشگری ، کرمان را به کشورهای مد نظر شناسانده و در جهت جذب گردشگران خارجی تلاش می کنیم که خوشبختانه تا کنون موفق بوده ایم.

وی همچنین از راه اندازی شعبه دفتر خدمات مسافرتی جنوب شرق در کشور فرانسه خبر داد و تصریح کرد: این دفتر تا ۳ ماه آینده در کشور فرانسه به بهره برداری می رسد.

دهقانی همچنین از راه اندازی تور کرمان گردن با همکاری شهرداری خبر داد و گفت: مردم کرمان می توانند از طریق سایت دفتر جنوب شرق جهت حضور در این تورها که در روزهای جمعه برگزار می شوند، ثبت نام کنند.

مدیر دفتر خدمات مسافرتی جنوب شرق به تورهای خارجی که بصورت پروازی انجام می گیرند ، اشاره کرد و گفت: این تورها بصورت اقساط ۲۵ ماهه در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

دهقانی با بیان اینکه رضایتمندی مشتری از اولویت های این دفتر خدمات مسافرتی است، گفت:  هفته ای قریب به ۵۰۰ نفر از تورهای این دفتر استفاده می کنند که بیش از ۹۰ درصد آنها از خدمات ارائه شده راضی بوده اند .

وی به برگزاری دوره های آموزش ویژه پرسنل این دفتر اشاره کرد و گفت: آموزش در صنعت گردشگری از مسایل بسیار مهم و الزامی است که امیدواریم مد نظر دیگر فعالان عرصه گردشگری قرار گیرد.

مدیر دفتر خدمات مسافرتی جنوب شرق با اشاره به صدور گواهینامه بین المللی و پلاک ترانزیت در مدت زمان ده دقیقه ، افزود: برگزاری تورهای یکروز و دوروزه استان گردی نیز از برنامه هایی است که در حال انجام است.

مدیر دفتر خدمات مسافرتی جنوب شرق از راه اندازی سایت "گردشگر مجازی” نیز خبر داد وخاطرنشان کرد: گردشگران در هرکجای دنیا از طریق این سایت می توانند جاذبه های گردشگری استان کرمان را ببینند و  علاقمندی خود را برای سفر به این استان ابراز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار