استاندار خوزستان گفت: پنج تصفیه خانه فاضلاب در خوزستان در دست احداث است، که با بهره‌برداری از آنها وضعیت شبکه فاضلاب شهرهای استان به طور چشمگیری بهبود می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱ 07 February 2022

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز دوشنبه در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شادگان که با حضور وزیر کشور و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد بیان کرد: امروز یک تصفیه خانه افتتاح شد و تصفیه خانه‌های  خرمشهر، آبادان، ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) تا پایان سال آینده بهره‌برداری خواهند شد.
وی گفت: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و پشتیبانی مردم به پیروزی رسید و هم اکنون با رهبری امام خامنه‌ای در مسیر پیشرفت در حرکت است.
استاندار خوزستان ادامه داد: در دهه فجر امسال ۴۰۰ پروژه در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، بهداشت و درمان به بهره‌برداری می‌رسد.
خلیلیان در ادامه با اشاره به اینکه مصوبات خوبی در سفر استانی رییس جمهور به خوزستان تصویب شد افزود: ۳۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات پروژه‌های عمرانی، ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در جهت سرمایه گذاری و ۷۰ هزار میلیارد ریال برای ازدواج جوانان در خوزستان اختصاص یافته است. 

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها باید تا سه سال آینده به نتیجه برسند ادامه داد: در هفته گذشته بخشی از این اعتبارات به خوزستان اختصاص یافت.
استاندار خوزستان افزود: برای تامین امنیت در شادگان تصمیمات خوبی گرفته شده و وزیر کشور جلسات زیادی برای استان تشکیل داده است و از چند هفته قبل این دستورات در دست اقدام است.
وی بیان  کرد: امنیت خوزستان ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در ادامه این آیین با اشاره به اینکه ساخت تصفیه خانه شادگان از سال ۹۴ آغاز شد گفت: وضعیت فاضلاب در شادگان مثل خرمشهر و اهواز خاص است و احتمال ریزش خطوط شبکه بسیار زیاد است.

محمدرضا کرمی نژاد بیان کرد: قراردادی با بانک سپه به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای انجام پروژه‌های فاضلاب در شادگان منعقد شده است.
وی گفت: با این‌ مبلغ باید ۲۴۳ کیلومتر شبکه فاضلاب در شادگان انجام شود. و پروژه فاضلاب این شهر باید تمام شود.
وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه شادگان، آب کشاورزی را نیز تامین می کند ادامه داد: این پروژه از مجموع قرارداد فاینانس خارجی به همراه چهار شهر دیگر خوزستان برای پروژه‌های فاضلاب است که در مجموع ۴۶ میلیون یورو در این قرارداد در نظر گرفته شده و سهم شادگان ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار میلیون یورو است. 
وی افزود: ۸۰ درصد آب شادگان از طرح آبرسانی غدیر تامین می‌شود که با احداث خط جدید برای بالا بردن کیفیت و پایداری آب از رودخانه دز به این‌ شهرستان آبرسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شادگان که به روش epcf (طراحی و مهندسی پروژه و خرید و سرمایه گذاری) اجرا شده ، روز دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور وارد مدار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار