دومین مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان‌مدت ویژه بانوان استان اصفهان، همزمان با پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، در زرین شهر مرکز شهرستان لنجان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 05 February 2022

این مرکز با مساحت ۹۰۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون تومان و ظرفیت ۳۰ نفر تحت مدیریت بخش خصوصی و نظارت سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات درمانی و اقامتی به بانوان معتاد، روز شنبه به بهره‌برداری رسید.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در مراسم گشایش این مرکز گفت: پیش از این، تنها یک مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان‌مدت ویژه بانوان در اصفهان وجود داشت و از مدتها قبل نیاز به راه‌اندازی یک مرکز دیگر در استان احساس می‌شد.

علی‌اکبر ابراهیمی افزود: با توجه به ویژگی‌های خاص بانوان بیمار مبتلا به اعتیاد و حساسیت‌های بهزیستی نسبت به پذیرش درخواست‌هایی که برای تاسیس مرکز ویژه بانوان وجود داشت، تصمیم بر آن شد تا مجوز این مرکز در شهرستان لنجان صادر شود.

وی از مدیران این مرکز تازه تاسیس خواست تا که با رعایت کامل دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی و سایر نهادهای مرتبط، نهایت تلاش خود را برای بازگشت سلامت بیماران متقاضی درمان داشته باشند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: یکی از رسالت‌های سازمان بهزیستی حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی از جمله معتادان است.

امید رحمانیان افزود: در این راستا با تاسیس و راه‌اندازی این مرکز، بیمارانی که به اعتیاد مبتلا می‌شوند و خود و خانواده آنها تمایل به درمان دارند، می‌توانند در این مرکز پذیرش و با طی دوره‌ای، درمان شوند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در این مراکز پذیرفته می‌شوند علاوه بر دریافت خدمات پزشکی و مشاوره‌ای، در صورتی که فاقد شغل و درآمد باشند می‌توانند پس از گذراندن یک سال از درمان و تداوم سلامت خود، با داشتن مُجوز کسب و کار، از تسهیلات اشتغالزایی سازمان بهزیستی نیز بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار