رییس هیات کاراته استان قم گفت: تیم کاراته قم با کسب ۲ مدال طلا و یک برنز پس از ۲۰ سال قهرمان مسابقات بزرگسالان ایران شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 05 February 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی بیرانوند افزود:  مسابقات قهرمانی بزرگسالان کاراته کشور با حضور برترین های اوزان مختلف استانها طی دو روز در تاریخ ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه به میزبانی سالن فتح دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات استان تهران برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقات که حکم انتخابی ورود به اردوی تیم ملی کاراته بزرگسالان را جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، بازیهای کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ داشت، برترین های اوزان مختلف رده سنی بزرگسالان کاراته کشور مشخص شدند که در این بین استان قم با کسب ۲ مدال طلا و یک مدال برنز با اقتدار پس از گذشت حدود بیش از ۲۰ سال به مقام قهرمانی کاراته بزرگسالان کشور دست پیدا کرد و استان البرز با کسب ۱ مدال طلا و ۲ مدال نقره در جایگاه دوم و استان کرمان نیز با کسب ۱ مدال طلا و ۱ مدال نقره در جایگاه سوم توزیع مدال ها قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: کاراته کشور از ابتدای دهه ۷۰ شاهد حضور کاراته کاهای قمی در بدنه تیم های ملی کاراته ایران بود، به طوری که در دهه ۷۰ و ۸۰ قهرمانانی همچون مهدی جعفری، مجید عبدالحسینی، سعید آشتیان، مهدی عموزاده و علیرضا کتیرایی افرادی بودند که با هدایت استاد غلامرضا دباغیان شاهد قدرت کاراته ایران را در مسابقات جهانی و آسیایی به رخ حریفان کشیدند و در سالهای اخیر نیز امیر مهدی زاده نام خود را به عنوان یکی از تاریخ سازان کاراته کشور با کسب ۲ مدال طلای انفرادی جهان ثبت نمود.

رییس هیات کاراته قم تصریح کرد: در بخش کومیته وزن منهای ۶۰ کیلوگرم آقایان انتخابی تیم ملی بزرگسالان علی اکبر بختیاری از استان قم و باشگاه انقلاب به مربیگری غلامرضا دباغیان به مقام قهرمانی کشور دست پیدا کرد.

وی اظهار کرد: در این وزن پوریا اقدسی از استان البرز نایب قهرمان شد، سینا جلیلیان از استان کرمانشاه و محمد حسین قاسمی از استان قزوین مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

بیرانوند افزود: در بخش کومیته وزن منهای ۶۷ کیلوگرم آقایان انتخابی تیم ملی بزرگسالان مرتضی نعمتی از استان قم و باشگاه استقلال به مربیگری سید علی خلیلی به مقام سومی قهرمانی کشور دست پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این وزن علیرضا فرجی از استان مازندران قهرمان شد و هادی کیانی از استان آذربایجان غربی به مقام نایب قهرمانی رسید.

رییس هیات کاراته قم بیان داشت: در بخش کومیته وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم آقایان انتخابی تیم ملی بزرگسالان محمود نعمتی از استان قم و باشگاه استقلال به مربیگری سید علی خلیلی به مقام قهرمانی کشور دست پیدا کرد.

وی یادآور شد: در این وزن مجید نیکوهمت از استان مرکزی به مقام نایب قهرمانی رسید، سامان حیدری از استان کرمانشاه به همراه علیرضا اکبری از استان زنجان مشترکا به مقام سومی قهرمانی کاراته بزرگسالان کشور دست یافتند.

کاراته قم پس از ۲۰ سال قهرمان مسابقات بزرگسالان کشور شد

کاراته قم پس از ۲۰ سال قهرمان مسابقات بزرگسالان کشور شد

کاراته قم پس از ۲۰ سال قهرمان مسابقات بزرگسالان کشور شد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار