مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در رتبه اول ازدواج و رتبه ۱۶ طلاق قرار دارد همینطور خراسان شمالی در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی زنان در رتبه سوم کشوری قرار دارد
کد خبر: ۱۰۲۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ 01 February 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،ملیحه یغمایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی، در نشست صمیمی استاندار با بانوان فرهیخته استان، اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری جمعیت ۴۹ درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند و ۱۳ درصد خانوارهای استان زن سرپرست هستند که در رتبه نهم کشوری قرار داریم.

 

وی گفت: خراسان شمالی در رتبه اول ازدواج و رتبه ۱۶ طلاق قرار دارد همینطور خراسان شمالی در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی زنان در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی، افزود: ۵۶ درصد ورودی دانشگاه‌های استان را دختران تشکیل می دهند و در حال حاضر در استان ۶ پارک ویژه بانوان در حال بهره برداری است و ۲ پارک در حال ساخت و ۲ پارک دیگر در حال برنامه ریزی برای ساخت است.

 

وی تصریح کرد: بخش زنان در تمامی بیمارستان های استان دایر است و ۱۲ درصد مدیران و ۳۶ درصد شاغلین استان را زنان تشکیل می دهند.

 

یغمایی افزود: حضور زنان استان خراسان شمالی در سال های اخیر در عرصه های مشارکت سیاسی و مدنی افزایش یافته است و مدیریت بیش از ۶۰ درصد سازمان های مردم نهاد استان بر عهده بانوان است.

 

وی گفت: اقشار آسیب پذیر مانند زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت ویژه در بخش مسکن، اشتغال و توانمندسازی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار