معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرآوری بلوط به توسعه و ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان کمک شایانی می کند.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷ 31 January 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، احسان عسکری گفت : فرآوری میوه بلوط از محورهای اصلی سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی استان در دولت است.
 
عسکری افزود : با توجه به اینکه گونه جنگلی بلوط به عنوان یکی از ثروت های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در صنعت این استان جایگاهی ندارد، جمع آوری، انتقال و فرآوری این محصول می تواند منجر به ایجاد فرصت های شغلی جدید شود.
 
وی گفت : برای تحقق این امر کارخانه فراوری میوه بلوط در کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است که امید می رود با راه اندازی آن در ۱۸ ماه آینده زمینه افزایش درآمد جوامع محلی نزدیک جنگل های بلوط فراهم شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحقق این هدف ضمن ایجاد درآمد برای اهالی مناطق روستایی زمینه توسعه جنگل های دست کاشت را فراهم می کند.
 
وی افزود : بهره برداران این طرح با مشاهده درآمدزایی به منظور بهره وری در سال های آینده درختان بلوط جدید غرس می کنند.
 
عسکری با اشاره به اینکه از سال های متمادی تاکنون میوه بلوط در کهگیلویه و بویراحمد به طور سنتی  استفاده می شد ادامه داد : بذر(میوه) درخت بلوط دارای کاربردهای مختلفی در صنایع بهداشتی و آرایشی، چرم سازی، داروسازی، رنگ سازی و دیگر صنایع است که این طرح می تواند زمینه ایجاد فرصت های شغلی زیادی را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار