معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و تردد زوار عتبات عالیات گفت: وظیفه همه ما ارایه بهترین خدمات به زوار است و باید بخش خصوصی نیز در این زمینه فعال شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲ 28 September 2015
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و تردد زوار عتبات عالیات گفت: وظیفه همه ما ارایه بهترین خدمات به زوار است و باید بخش خصوصی نیز در این زمینه فعال شود.
به گزارش تابناک ایلام،حسین کلانتری در همایش تجلیل از فعالان گردشگری استان ایلام اظهار کرد: در ایام اربعین خدمات و امکانات دولتی بصورت رایگان در اختیار زوار قرار خواهد گرفت اما هیچ منعی در خصوص فعال شدن بخش خصوصی در ارایه خدمات مورد نیاز به زائران حرم حسینی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تعدادی از زوار خواستار دریافت خدمات مناسبی در زمینه اسکان، اقامت و تغذیه هستند که باید با همکاری بخش خصوصی نیازهای آنان شناسایی و برطرف شود.
کلانتری تاکید کرد: فعال شدن بخش خصوصی از جمله هتل ها و رستوران ها ضمن خدمات رسانی شایسته و مناسب به زوار باعث درآمدزایی برای استان نیز خواهد شد.
معاون استاندار ایلام گفت: باید بپذیریم ایلام بعنوان عروس زاگرس و با بهره مندی از تاریخ و تمدن هزار ساله، طولانی ترین مرز مشترک با عراق و حماسه آفرینی در دفاع مقدس تا یکی دو سال گذشته ناشناخته مانده بود اما اکنون اربعین حسینی، ایلام را به جهان معرفی کرده است.
کلانتری افزود: عرصه گردشگری استان ایلام دارای ظرفیت های بسیاری است و هر چند گام هایی در جهت توسعه و رونق گردشگری برداشته شده اما کافی نیست و هنوز نتوانسته ایم بدرستی از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در این زمینه نباید دنبال مقصر بگردیم، یادآور شد: قاعده و اصول کلی انجام کار باید بر مبنای تعامل و همدلی و همزبانی مجموعه دولت و بخش خصوصی باشد.
وی ادامه داد: مجموعه دستگاه های اجرایی و بانک ها در خصوص حمایت از بخش خصوص فعال هستند و فعالان بخش خصوصی نیز باید از این فرصت استفاده کرده و وارد عرصه کار و عمل شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام نیز در این آیین گفت: فعالیت های مختلف در عرصه گردشگری باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولت تنها وظیفه نظارت و برنامه ریزی را بر عهده داشته باشد.
عبدالمالک شنبه زاده افزود: خوشبختانه چند سالی است که در کشور این روند دنبال می شود و در دولت تدبیر و امید گردشگری بعنوان یکی از اولویت های کشور مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: گردشگری متشکل از یک زنجیره به هم پیوسته است که عوامل بسیاری از جمله دولت ها، سرمایه گذاران، تورگردانان، هتلداران در آن تاثیر گذار است و نقص عملکرد هر کدام از این اجزا باعث می شود به هدف خود در توسعه و رونق گردشگری دست پیدا نکنیم.
شنبه زاده اظهار کرد: توسعه گردشگری مختص یک دستگاه خاص نیست و بیش از 24 دستگاه اجرایی در این زمینه نقش دارند که باید بدرستی ایفا شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: تمام برنامه ریزی ها در بخش های مختلف باید بر محور گردشگری باشد و دستگاه های اجرایی از بخشی نگری خودداری کنند زیرا منافع توسعه و رونق گردشگری شامل تمامی بخش ها می شود.
به گفته وی، استان ایلام بدلیل برخی مشکلات تا سال های گذشته نه معبر گردشگری بود و نه مقصد گردشگری اما اکنون به برکت سیدالشهدا (ع) این استان به معبر گردشگری تبدیل شده است.
وی با تاکید بر خدمات رسانی مناسب به زوار حسینی، ادامه داد: اربعین یک فرصت بسیار مناسبی است که می توان از آن به منظور تبدیل کردن این استان به یک مقصد گردشگری در کشور استفاده کرد.
در این همایش از تعدادی از فعالان عرصه گردشگری استان ایلام در بخش های مختلف تجلیل شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار