سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در هفته منتهی به هشتم بهمن ماه موارد بیماری کووید ۱۹ در خوزستان نسبت به هفته قبل آن ۲۰۸ درصد افزایش یافته که نگران کننده است.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 29 January 2022

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست روز شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: روند بیماری کرونا و سویه اُمیکرون در کشور و خوزستان سریع و فزاینده است به طوریکه میزان مراجعان و بستری ما نسبت به هفته قبل ۲ برابر و شاید در برخی نقاط بیش از ۲ برابر باشد.

وی افزود: تست های مثبت  مراجعه کنندگان نسبت به هفته قبل بیش از ۲ برابر شده و بستری های  این بیماران در استان  هم روند افزایشی دارد و قطعا اگر شیوه نامه ها به خوبی رعایت نشود میزان بیماری و بستری ها افزایش بیشتر خواهد داشت و به تبع میزان مرگ و میر نیز صعودی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اکنون در شرایطی هستیم که هر شخص باید دستورات بهداشتی را برای سلامتی خود رعایت کند و  فرصت لازم برای واکسن زدن وجود دارد زیرا خانواده ها زیاد درگیر بیماری نشده اند.

وی افزود: در هفته منتهی به هشتم بهمن ماه موارد بستری هم نسبت به هفته قبل آن ۲۰۴ درصد افزایشی بوده  البته موارد مرگ صفر می باشد.

سرمست گفت: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی لازم برای ورود به پیک بیماری را دارند و توسعه تخت های بیمارستانی مدنظر است ضمن اینکه بیمارستان رازی  اهواز در حال تکمیل ظرفیت است.

وی افزود: تمام بیمارستان ها از نظر ظرفیت پرسنل، تخت و تجهیزات و دارو آمادگی لازم را دارند و  از تجارب گذشته استفاده می کنیم تا آسیب کمتری به مردم استان وارد شود.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان خوزستان  از جمله اهواز از لحاظ وضعیت کرونایی زرد و مابقی شهرستان ها آبی هستند.

برچسب ها: کرونا ویروس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار