هاده اصلی که برای یک دام باید در نظر گرفته می‌شود ۷۰ تا ۸۰ درصد باید از علوفه و حدود ۲۰ درصد از کنسانتره‌ای باشد که از طریق کارخانجات تولید خوراک دام در استان به دامداران داده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ 25 January 2022

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی، حدود هشت هزار و ۸۰۰ تن کنسانتره در ابتدای دی ماه امسال بر اساس سهمیه ابلاغی بین تعاونی‌های زیرمجموعه اتحادیه دامداران و صنعت دامپروری مازندران توزیع شده است.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران؛معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت:بر اساس تصمیم معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی برای واحد‌های صنعتی شیری ۱۰۰ درصد نهاده از طریق سامانه بازارگاه به این واحد‌ها تعلق می‌گیرد.

احمدی حاجی افزود: برای واحد‌های سنتی، نیمه صنعتی و دام‌های سبک سهمیه‌ای ماهانه با توجه به وفور کنسانتره و نهاده‌های دامی در نظر گرفته می‌شود.

او ادامه داد: نهاده اصلی که برای یک دام باید در نظر گرفته می‌شود ۷۰ تا ۸۰ درصد باید از علوفه و حدود ۲۰ درصد از کنسانتره‌ای باشد که از طریق کارخانجات تولید خوراک دام در استان به دامداران داده می‌شود.

احمدی حاجی گفت:۸ هزار و ۸۰۰ تن کنسانتره در ابتدای دی ماه امسال بر اساس سهمیه ابلاغی بین این تعاونی‌ها توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران افزود:۱۱۵ شرکت تعاونی در زیرمجموعه دو اتحادیه دامداران و صنعت دامپروری مازندران در حال توزیع این نهاده‌ها هستند

او گفت: سه هزار و ۸۰۰ تن ذرت بین این تعاونی‌ها توزیع شد و ۱۴ هزار تن کنسانتره مرحله نهم هم از طریق این ۱۱۵ شرکت تعاونی در حال توزیع است.  

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار